مازندرانمازندران- سردبیر

بومی کردن دانش ساخت اسکله رو _ رو ریلی بندرامیرآباد توسط متخصصان ایرانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار کار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در حاشیه بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از این بندر به تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و زیربنایی در حال ساخت این بندر پرداخت و بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه‌ها بخصوص پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.
سعیدی پور اجرای DB (طراحی و ساخت) اسکله بی بدیل رو _ رو ریلی بندرامیرآباد را نمونه‌ای از توانمندی متخصصان داخلی برشمرد که با وجود تحریم‌ها توانستند با بومی کردن دانش ساخت این نوع اسکله‌ها و تولید قطعات آن در کشور گام بلندی را در توسعه اقتصاد منطقه بردارند.
او کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل این پروژه دانست که صدور مجوز‌های لازم برای پروژه و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل بندرامیرآباد به سیاست‌های دولت مردمی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین المللی شمال _ جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا از این مسیر اشاره کرد که اسکله رو_رو می‌تواند با فعال‌تر کردن ترانزیت کالا‌های کانتینری، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک، سهم بسزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به ضرورت تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه‌ها اشاره کرد و از تدوین طرح جامع بندری تا افق ۱۴۰۴ برای بنادر بزرگ و تا افق ۱۴۱۵ برای بنادر کوچک خبر داد.
محمدرضا اله یار با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در تدوین طرح جامع بندری ۵ درصد می‌باشد، بر تناسب بودجه و اولویت بندی پروژه‌ها در اجرای این طرح با توجه به محدودیت‌های اعتباری تأکید کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا