آموزش و پرورشپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشده

مدارس نسل سوم مقدمه‌ای برای بهبود وضعیت اشتغال / همه مدارس باید به سمت آموزش ترکیبی بروند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه مدارس باید به سمت آموزش ترکیبی بروند گفت: یکی از اهداف حرکت به سمت مدارس نسل سوم بهبود وضعیت اشتغال افراد پس از پایان تحصیل است.

به گزارش بازارکار به نقل از تسنیم ازگرگان، محمد مهدی کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان با حضور مدیران استانی اظهارداشت: از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان مهم‌ترین سند تعلیم و تربیت در کشور است که همه دستگاه‌ها مکلف هستند در راستای اجرای این سند به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آموزش‌وپرورش است که در سند تحول آموزش و پرورش آمده، اظهار کرد: همه مدارس ما باید به سمت آموزش‌های ترکیبی بروند تا دانش آموزان تلفیقی از دانش، مهارت و افزایش ظرفیت‌ها را تجربه کنند.
کاظمی در ادامه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی دانش آموزان دوره اول و دوم نظری بر تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای دانش آموزان تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما حرکت به سمت مدارس نسل سوم به منظور آموزش مهارت آموزی و کارآفرینی به دانش‌آموزان برای بهبود وضعیت اشتغال آنان پس از تحصیل است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه هنرستان‌های در جوار صنعت با همین هدف دنبال می‌شود، ضمن اینکه در این هنرستان‌ها آموزش در محیط واقعی اتفاق می‌افتد و از طرفی بخشی از نیاز صنایع به نیروی کار از طریق فارغ التحصیلان این مدارس برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: توسعه هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، مهم‌ترین راهکار برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و حل مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در کشورهای توسعه‌یافته است که با تکیه بر دو محور آموزش علم و مهارت، سبب تقویت روحیه امید، اعتماد به نفس و افزایش انگیزش هنرجویان به ادامه تحصیل می‌شود.
کاظمی هدف از تاسیس هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش را جایگزینی مهارت‌آموزی، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و دستیابی به توسعه پایدار به جای علم‌آموزی دانست و گفت: توسعه هنرستان های فنی مهمترین راهکار حل مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا