آموزش و مهارتهرمزگانهرمزگان- سردبیر

مدیرکل امور اداری مالی استانداری هرمزگان: تمامی دستگاه ها باید به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شوند

نحوه اتصال دستگاه های اجرایی استان به مرکز ملی تبادل اطلاعات(NIX) و پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در استانداری هرمزگان تشریح شد.

به گزارش بازارکار، نحوه اتصال دستگاه های اجرایی استان هرمزگان به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) و پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در نشست ویدیو کنفرانسی مدیر کل امور اداری و مالی استانداری با دکتر فولادیان معاون توسعه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در استانداری هرمزگان تشریح شد. مدیر کل اموراداری و مالی استانداری هرمزگان گفت: تمامی خدمات اداری در استان باید به سمت هوشمندسازی پیش برود و حکمرانی هوشمند از این طریق عملیاتی می شود. دکتر “مصطفی رحیمی” در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی استان هرمزگان که با حضورچندین دستگاه از جمله شهرداری بندرعباس، اداره کل راهداری، سازمان جهادکشاورزی و اداره کل امور مالیاتی با بیشترین حجم خدمات رسانی به مردم، برگزار شد، تاکید کرد: تسهیل امورمردم و تکریم ارباب رجوع با فراهم کردن بسترکاهش مراجعات به دستگاه ها امکانپذیر است و این مهم تنها با حکمرانی هوشمند و استقرار دولت الکترونیک امکانپذیر است. وی افزود: زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و نسخه آزمایشی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در روز جهانی ارتباطات به آدرس my.gov.ir راه اندازی شده است که باید تمامی دستگاه هایی که حجم وسیعی از خدمات رسانی را در استان انجام می دهند زمینه خدمت به مردم از این درگاه را آماده سازند. رحیمی تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسانی چون سازمان صنعت ومعدن، گمرکات و بنادر، شیلات و سایر دستگاه هایی که بخش عمده ای از صدور مجوزات به مردم را ارایه می دهند باید در کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی به عنوان اولین دستگاه ها در تحقق این هدف حضور داشته باشند. مدیر کل اموراداری و مالی استانداری هرمزگان افزود: دستگاه هایی که دراستان به عنوان دستگاه های خدمات رسان فعالیت می کنند باید شناسایی شوند چرا که بسیاری دستگاه ها درهرمزگان فعالیت وسیعی دارند که به جرات می توان گفت در کشوردستگاه هایی با این میزان حجم خدمات رسانی وجود ندارد. رحیمی ادامه داد: اولویت بندی بر ارایه و فعال کردن خدمات هوشمند در استان براساس حجم خدمات دستگاه ها صورت پذیرد و درجهت تسهیل امور مردم سریعتر اقدام شود. وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها همکاری لازم و جدی را با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در تکمیل کاربرگ ها برای خدمات رسانی به مردم داشته باشند تا به سمت واقعی سازی پیش رود. دکتر رحیمی با اشاره به برنامه های در حال اجرای رمز تماس در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در راستای تحقق حکمرانی هوشمند و تکریم ارباب رجوع گفت: بر اساس دستور استاندار محترم و تاکید و پیگیری معاونت توسعه مدیریت استانداری، مردم این استان باید بتوانند بدون حضور دردستگاه‌های دولتی و اجرایی به صورت رایگان، شبانه روزی وآسان به خدمات دستگاه ها دسترسی داشته باشند. وی تاکید کرد: مردم باید به آسانی بتوانند به دستگاه هایی که تاکنون به پنجره واحد متصل شده اند دسترسی پیدا کنند تا با کاهش هزینه، زمان و انرژی، امور خود را پیش ببرند. رحیمی با بیان اینکه «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: طبق دستورمعاون اول رییس جمهورکلیه دستگاه‌های دولتی موظف شده اند که تا پایان شهریورماه، «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را راه‌اندازی کنند تا در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یکپارچه سازی شود وتمامی دستگاه ها هم طبق قانون بودجه سال 1401 باید تا شهریور ماه امسال به این پنجره بپیوندند. در این نشست مهندس “احد قویدل” مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیکی و هوشمندسازی به بیان آخرین وضعیت اجرایی “پنجره ملی خدمات هوشمند دولت” پرداخت و از شهرداری بندرعباس و چند دستگاه حاضر در این کارگروه به عنوان دستگاه هایی با حجم وسیع خدمات رسانی یاد کرد که ضرورت دارد به “پنجره ملی خدمات هوشمند دولت” بپیوندند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا