اخبار استخدامپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهگزارش

در پنجاهمین نشست علمی جهاد دانشگاهی؛ مدل های نوین فروش محصولات دیجیتالی در نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده بررسی شد

پنجاهمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان "مدل های نوین فروش محصولات دیجیتالی" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی و با همکاری آکادمی تکانش برگزار شد.

به گزارش بازارکار، مهندس محمد رضا ذاکری کارشناس ارشد کارآفرینی و بنیانگذار تکانش در این نشست علمی با بررسی مدل های نوین فروش محصولات دیجیتالی گفت: در گذشته محصولات فروشی بیشتر جنبه مادی داشت و محصولات نیز به شیوه مرسم فروخته می شود اما با تولید محصولات متعدد و متنوع دیجیتالی، شرایط فروش و مدل خاصی از فروش محصولات نیز شکل گرفته که از آن تحت عنوان “مدل های نوین فروش محصولات دیجیتالی” یاد می شود.
وی با اشاره به اینکه فروش محصولات دیجتالی می تواند به دو صورت انجام شود گفت: در فروش محصولات می توان از پلتفرم های موجود در بازار مثل دیجی کالا، دیوار و … استفاده کرد که باید برای فروش محصول خود در این بسترها باید درصدی هم به آنها پرداخت کنیم؛ در این شیوه تسهیلاتی از سوی صاحبان پلتفرم فراهم شده و مشتریان و خریداران هم با آن سایت یا پلتفرم آشنایی دارند و هزینه ها کمتر است؛ اما در نوع دوم فرد خودش سایت یا بستری برای فروش محصولاتش فراهم می کند بنابراین برای معرفی و تبلیغ سایت و اپلیکیشن خود باید هزینه کند و بتواند آن را به مشتریان معرفی نماید تا بتواند از طریق آن محصولاتش را بفروشد.
ذاکری با تصریح اینکه فروشگاه‌های اینترنتی و خرید محصولات دیجیتالی آنلاین از طریق اینترنت، بخش بزرگی از تجارت جهانی را تشکیل داده اند و در حال بیشتر کردن سهم خود در گردش مالی جهانی هستند افزود: محصول دیجیتال در مقایسه با محصول فیزیکی، دارای برتری‌هایی است. محصول دیجیتالی به راحتی توزیع می‌شود. در فروش این محصولات محدودیت منابع وجود ندارد و فروش آنها به راحتی قابل انجام خواهد بود. توضیح اینکه؛ فروش کالاهای فیزیکی، چه توسط خالق یا تولیدکننده‌ی آن و چه توسط شخص دیگر، فرایندی زمان‌بر است. مشکلاتی نظیر حمل و نقل، مشتریان بین‌المللی، مالیات، قوانین واردات می‌توانند موجب تاخیر در انجام این فرآیند شوند.
وی با اشاره به اینکه شناخت توانمندی، رقبا، مزیت های بازار و داشتن تیم توانمند در این زمینه مهم است گفت: کتاب‌های الکترونیکی، کتاب و جزوه های الکترونیکی به عنوان یک محصول دیجیتال، نرم افزارهای کامپیوتری، انواع ویدئوها، فایل‌های صوتی، تصاویر جذاب، گرافیک و هنر دیجیتال، دوره‌های آموزشی و … محصولات دیجتالی هستند که می توانند در بستر دیجیتال به فروش برسند.
ذاکری در ادامه به معرفی هشت سایت بین المللی معتبر فروش محصولات دیجیتالی اشاره کرد و گفت: تولید کنندگان محصولات دیجیتالی می توانند از طریق ایجاد حساب می توان از این سایت های برای فروش و صادرات محصول استفاده کرد.
نشست های تخصصی علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده هر سه شنبه از ساعت 10 لغایت 11 توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا