آموزش و مهارتهرمزگانهرمزگان- سردبیر

ستاره‌های هتل‌های قشم واقعی می شوند

با امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز بین المللی رشد و جامعه هتلداران شهرستان قشم، آموزش های مورد نیاز برای توسعه صنعت گردشگری و هتلداری قشم به انجام خواهد رسید.

به گزارش بازارکار،کمال بیرامیان مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم در نشست امضای تفاهمنامه همکاری با جامعه هتلداران بیان کرد: رتبه‌بندی درست هتل‌ها، آموزش و اعطای ستاره‌های حقیقی به ایشان بر اساس نحوه و میزان خدمات ارائه شده به گردشگران، باید در اولویت قرار گیرد.

کمال بیرامیان بیان کرد: آموزش و بهینه‌سازی منابع انسانی به منظور بهره‌گیری از توان موجود می‌تواند نقش بسزایی در توسعه توریسم و کیفی‌سازی هتل‌های موجود در قشم داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید به منظور حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و استفاده از ظرفیت گردشگری در جزیره زیبای قشم، آماده بود و این آمادگی با تامین، آموزش، هدایت و حمایت نیروی آموزش دیده برای استفاده از امکانات سخت‌افزاری فراهم خواهد شد.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم نیز گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه ملی و حتی بین المللی بدرخشیم و برند قشم را مطرح کنیم، باید کیفی سازی هتل ها را در دستور کار قرار داده و ستاره‌های هتل‌ها را واقعی کنیم.

ستاره های هتل های قشم واقعی می شوند

عبدالباسط رضوانی بیان کرد: به منظور کیفی‌سازی هتل‌‎های قشم، بهبود فضای فیزیکی، توسعه کمی و کیفی، افزایش تعداد تخت و همچنین آموزش کادرمجرب و کارآزموده می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند.

وی اظهار کرد: بروز و شیوع کرونا، تاثیر بسیار بدی بر صنعت توریسم، توسعه گردشگری و هتلداری در قشم گذاشت و در این مدت، بسیاری از نیروهایی که چندین سال آموزش دیده بودند، مجبور به تغییر شغل یا کوچ شدند.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم با بیان اینکه هم‌اینک فصل نوینی از گردشگری پیش روی قشم است، افزود: بزنگاه جام جهانی، خنک‌ترشدن آب‌‎وهوا و همچنین ازمیان‌رفتن و کمرنگ‌شدن کرونا، موقعیت مناسبی را دوباره پیش روی هتلداری و این صنعت گذاشته است.

وی تصریح کرد: توسعه نیروها هم در بخش عملی و هم تئوری باید افزایش یابد تا هتلینگ قشم بتواند با توسعه بخش‌های زیرساختی، نیازهای گردشگران جزیره را تامین کند.

رضوانی گفت: تا سال 85، قشم تنها 6 هتل و 50 مهمانپذیر داشت و این در حالی رقم خورده که هم اینک 8 هتل 4 ستاره داریم و مترصد آن هستیم که 4 هتل 4 یا 5 ستاره را نیز وارد مدار کنیم.

وی تاکید کرد: باید از گذشته درس بگیریم و خدماتمان را به‌روز کنیم و با آموزش‌های نوین و خدمات افزونتر، شرایط را برای پذیرایی مناسب از مهمانان و گردشگران فراهم آوریم.

نایب‌رئیس جامعه هتلداری قشم نیز گفت: یکی از بسترهای اصلی پیشرفت جزیره قشم گردشگری است گام‌های بزرگی برای رسیدن به این جایگاه آن برداشته شده و البته باید این مهم تداوم یابد.

محمد شریعتمداری تاکید داشت: آموزش پایه پیشرفت است و هدایت و حمایت گردشگر از مبدا حرکت تا مقصد و بازگشت، علاوه بر افزایش رضایتمندی، می تواند درامدزایی بیشتری را نیز برای شهرستان به ارمغان آورد.

در این جلسه مرکز بین المللی رشد و اعضای هیات مدیره درباره راهکارهای توسعه و افزایش همکاری‌های فی مابین گفت وگو کردند.

لازم به ذکر است در رای گیری اخیر جامعه هتلداران قشم، عبدالباسط رضوانی، عبدالله کمالی، محمد شریعتمداری، حسین احمدنژاد، عبدالله محمدی، ناصرالطافی و مصطفی اسلامی به ترتیب حائز بیشترین آرا شدند و شعبان رحمانی فام علی البدل اول و فرشید احمدی علی البدل دوم هیات مدیره و محمود بازماندگان بازرس اصلی و محمد هاشم درازهی بازرس علی البدل شدند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا