ایلام- سردبیردسته‌بندی نشدهشرکتهای دانش بنیانمقاله

یک مقاله‌ی جالب درباره رابطه هویت دینی با گرایش به فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین

نتیجه پژوهش استادیار کارآفرینی دانشگاه ایلام نشان می‌دهد هرچه دانشجوی مسلمان نسبت به انجام اعمال و مناسک مذهبی و همچنین شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی مصمم‌تر باشد، نیات قوی‌تری برای درگیری در فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین دارد.

دکتر نعمت اله شیری استادیار گروه آموزشی کارآفرینی دانشگاه ایلام موفق به چاپ مقاله‌ای تحت عنوان «Individual religious affiliation, religiosity and entrepreneurial intentions among students in four countries » در شماره جدید مجله جی سی آر «International Small Business Journal » با ضریب تأثیر 473/5 (IF=5.473) چاپ شد. در این پژوهش فرافرهنگی، نقش وابستگی و عدم وابستگی مذهبی و میزان دینداری دانشجویان در نیات کارآفرینانه آن‌ها در چهار کشور (بلژیک، فرانسه، ایران و آمریکا) بررسی شده است.
در این مطالعه به صورت کلی مشخص شد که هویت‌های دینی (مسلمان، پروتستان و کاتولیک) با نیات کارآفرینانه دانشجویان ارتباط مثبتی دارند. اما، برخلاف ادبیات موضوع و پیش فرض مطالعه مبنی بر اینکه «مؤلفه پیوند مذهبی (Bonding) تأثیر منفی بر نیات کارآفرینانه دانشجویان مسلمان دارد»، نتایج نشان داد که فقط در بین دانشجویان مسلمان مؤلفۀ پیوند مذهبی تأثیر مثبت و معناداری بر نیات کارآفرینانه دارد. در واقع، هرچه دانشجوی مسلمان نسبت به انجام اعمال و مناسک مذهبی و همچنین شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی مصمم‌تر باشد، نیات قوی‌تری برای درگیری در فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین دارد.
این مقاله مستخرج از یک پروژه بین‌المللی است که توسط صاحب‌نظران فرهنگ و کارآفرینی در سطح جهان (Oliver Giacomin, Frank Janssen, Rachel S. Shinnar, Katherine Gundlf)طراحی و انجام شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه این مقاله از طریق لینک
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/02662426221097910 قابل دسترسی است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا