آذربایجان شرقی-سردبیرآموزش و مهارتاقتصادی و بازار سرمایه

آذربایجان شرقی حائز رتبه دوم کشوری در احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارهای موجود که به تایید نهاد راست جمهوری رسیده است، این استان حائز رتبه دوم کشوری در احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل در سالجاری است.

به گزارش بازارکار، محمد کلامی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه کیفی ملی و استانی آذربایجان شرقی، افزود: طی این مدت تعداد ۱۱۰ واحد کوچک، بزرگ و متوسط تولیدی، صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی که بنا به دلایلی فعالیت های خود را تعطیل کرده بودند، به چرخه تولیدی بازگشته و احیا شدند.

وی همت و هدف اصلی و مهم تیم اقتصادی آذربایجان شرقی را توجه و حمایت جدی از تولید عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس وام های پرداختی در استان طی یک سال اخیر نسبت به سال گذشته معادل ۲۵ درصد رشد داشته است که سهم صنایع در این بخش نیز از ۴۰ به ۴۹ درصد افزایش یافته است.

کلامی از آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشگام در کشاورزی مدرن و توسعه و گسترش واحدهای گلخانه ای نام برد و اظهار کرد: در این بخش نیز آذربایجان شرقی با داشتن ۷۵۰ هکتار باغات گلخانه ای رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

وی توان بخش خصوصی آذربایجان شرقی در عرصه تولید و صنعت را بسیار وسیع خواند و با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید دست در دست هم داده و برای توسعه و ترقی منطقه تلاش کنند، ابراز امیدواری کرد رتبه افتصادی آذربایجان که از دهه ۷۰ سیر نزولی به خود گرفته است، ارتقا یافته و به روند دهه های گذشته باز گردد.

کلامی، برخورداری از واحدهای مختلف و متنوع صنعتی و تولیدی و خدماتی با برخورداری از نیروی انسانی خلاق و کارآزموده را از ویژگی های بسیار بارز و ممتاز آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: با این همه امکانات و توانمندی ها باید رتبه های اقتصادی استان با تلاش های شبانه روزی دولت و مردم ارتقا یابد.

وی موضوع استاندارد را لازمه توسعه و پیشرفت صنایع و واحدهای تولیدی دانست و با تاکید بر همکاری های تنگاتنگ بین اداره کل استاندارد با کارفرماها و صاحبان صنایع، یادآور شد: باید توجه داشت که استاندارد از نیازهای اصلی و مهم فردی و اقتصادی مصرف کنندگان است که بی توجهی به آن ضررهای جبران ناپذیر در پی دارد.

کلامی گفت: استانداردسازی کالاها و تولیدات داخلی، باعث کاهش هزینه های تولید، افزایش کیفیت، امکان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و در نهایت مایه اطمینان خاطر مصرف کنندگان می شود که باید نسبت به توسعه و ترویج ان فرهنگ سازی لازم به انجام برسد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا