آموزش و مهارتدسته‌بندی نشده

با حضور رییس جهاددانشگاهی؛ روابط عمومی‌های برتر واحداهای سازمانی جهاددانشگاهی تقدیر شدند

کتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در مراسم معرفی روابط عمومی‌های برتر این نهاد تاکید کرد: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاددانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.

با حضور رییس جهاددانشگاهی؛
روابط عمومی‌های برتر واحداهای سازمانی جهاددانشگاهی تقدیر شدند
دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در مراسم معرفی روابط عمومی‌های برتر این نهاد تاکید کرد: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاددانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.
روابط عمومی‌های برتر واحداهای سازمانی جهاددانشگاهی تقدیر شدند
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم پاسداشت فعالیت روابط عمومی جهاددانشگاهی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر این نهاد عصر امروز ( 2 خرداد ماه 1401) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و معاونان این نهاد برگزار شد.
دکتر حمیدرضا طیبی در این مراسم اظهار کرد: در دوره مسئولیت دکتر ابوالقاسم رئیسی به عنوان مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی و همکارانشان در این اداره کل جایگاه و اهمیت روابط عمومی به خوبی نشان داده شد.
رییس جهاددانشگاهی با تاکید به اینکه روابط عمومی این نهاد با فعالیت‌های خوب خود نشان داد که اقدامات ارزشمندی می تواند انجام دهد گفت: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاددانشگاهی، استاندارد سازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.
دکتر طیبی با اشاره به استفاده خوب روابط عمومی از تمامی ظرفیت های موجود در این نهاد ادامه داد: روابط عمومی جهاددانشگاهی همواره مشاور خوبی برای رییس و معاونان این نهاد در امور تخصصی است و از این جهت در کشور جز سازمانهایی به شمار می‌رویم که روابط عمومی خوبی دارد و کارهایی خوبی در این بخش انجام شده است.
ارتقای جایگاه روابط جهاددانشگاهی در چند سال های اخیر
در ادامه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در سخنانی اظهار کرد: چندسالی است که روابط عمومی تلاش کرده و توانسته در تراز جهاددانشگاهی که یک نهاد دانش بنیان است فعالیت کند و از یک بخش سنتی به عنوان نیاز اساسی سازمان جایگاه خود را پیدا کند.
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان این که در حال حاضر روابط عمومی هم در ستاد و هم در واحدها به ارزش و جایگاه خود رسیده است، گفت: در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی که دی ماه سال گذشته برگزار شد این موضوع بیشتر خود را به منصه ظهور گذاشت و مشخص شد همان گونه که کار فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و … یک کار تخصصی است، اگر به روابط عمومی هم درست پرداخته شود می تواند تاثیرات خود را داشته باشد.
تلاش برای توسعه ارتباطات رسانه ای فراتر از رسانه های جریان اصلی


همچنین دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز در رابطه با انتخاب روابط عمومی های برتر این نهاد اظهار کرد: طی سال و براساس ارزیابی هایی که در حوزه های مختلف در زمینه ارتباطات رسانه ای، ارتباطات با مخاطبان، تبلیغات و انتشارات و فضای مجازی انجام می شود و همچنین درنظر گرفتن شاخص های مشخص شده، براساس امتیازی که واحدها کسب می کنند روابط عمومی های برتر انتخاب و معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر سعی کردیم برگزاری این مراسم تدوام داشته باشد و روابط عمومی های برتر را معرفی کنیم گفت: در سال 1400 کار سنگینی بر عهده روابط عمومی ها در جهاددانشگاهی بود و اقدامات مشترک زیادی داشتیم که از شاخص ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی اشاره کرد که در آن دستاوردهای چهل ساله این نهاد توسط روابط عمومی در کنار دیگر حوزه ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.
دکتر رئیسی با بیان این که سال 1400 در حوزه های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی، فرهنگی و … شاهد انجام تفاهم نامه، برنامه ها و رویدادهای
زیادی بودیم که اجرای بخش زیادی از آن بر عهده روابط عمومی قرار داشت، گفت: علی رغم بحث کرونا با توجه به تلاش های صورت گرفته در معاونت های مختلف سال پر خبری داشتیم که با رصد این فعالیت 6 روابط عمومی به عنوان برتر انتخاب و معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال 1400 توسعه ارتباطات رسانه ای فراتر از رسانه های جریان اصلی و تعامل با سایت های خبری و صفحات تاثیر گذار در صفحات مجازی جز اهداف اصلی قرار گرفت ادامه داد: با تعامل همکاران در واحدهای سازمانی و راهبری همکاران در اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی به بخش عمده ای از این هدف رسیدیم.
مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: افزایش روایت های تصویری و تولیدات بصری از فعالیت ها و دستاوردها و رویدادها یکی از هدف گذاری های این اداره کل بود که با مراجعه به صفحات آپارات و سایر بخش ها در صفحات مجازی، سایت و … قابل مشاهده است.
دکتر رئیسی با اشاره به این که گسترش ارتباطات درون سازمانی و همکاری و کمک به حوزه های مختلف، دیگر هدف روابط عمومی جهاددانشگاهی بود که سعی شد تمام کمک خود را به معاونت های این نهاد داشته باشیم، گفت: برگزاری نشست امروز با حضور رییس و معاونان جهاددانشگاهی، اعتمادی است که دوستان ایجاد کرده اند و در حال حاضر همکاران روابط عمومی در تمامی واحدها به عنوان یک مشاور به دیگر بخش ها کمک می کنند که از این اعتماد دو طرفه و کمک دوستان خوشحال و خرسند هستیم.
وی با بیان اینکه رصد مستمر فضای مجازی و رسانه ای، تحلیل و تولید محتوا به موقع پس از هر رویداد و انتشار آن کار بسیار مهمی بود که به خوبی شکل گرفت ادامه داد: همچنین توانستیم با کمک رییس جهاددانشگاهی امکانات سخت افزاری در حوزه تجهیزات سمعی و بصری را بهبود بخشیم.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه همچنین مساعدت لازم برای ارتقای تحصیلات آکادمیک اعضا اداره کل روابط عمومی را داشتیم گفت: امروز در جایگاهی هستیم که در کل کشور بیش از 70 درصد از همکاران در حوزه های ارتباطی و رشته های مرتبط، دارای تحصیلات تکمیلی هستند و در کل روابط عمومی بیش از 90 درصد همکاران در حوزه های کاری خود تحصیلات عالیه دارند.
مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی در رابطه با دیگر تلاش های این اداره کل اظهار کرد: زمان انتظار برای پاسخگویی به سوالات، ابهامات، انتقادات مخاطبان از کانال های مختلفی که در این چند سال ایجاد شد (سایت، کانال و پیامک) کاهش یافت و مطالب به بخش مربوطه ارجاع داده شده و پیگیری لازم در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که با تلاش همکاران تثبیت فرایند ارزیابی روابط عمومی در واحدهای سازمانی شکل گرفت افزود: تثبیت هویت بصری در امور تبلیغی و در ادامه آن آرایش و آراسته شدن فضا برای اجرای برنامه ها دیگری کاری است که انجام شده و برای دیدن آن در مراسم ها برای ما خوشحال کننده است.
تهیه اپلیکیشن «59» برای ارایه خدمات جامع جهاددانشگاهی
دکتر رئیسی اظهار کرد: فراوری داده و ارایه آن به متقاضیان یکی دیگر از کارها بود که یکسال است به دنبال تهیه اپلیکیشنی با نام «59» هستیم که خدمات جامع جهاددانشگاهی را ارایه کند که کارهای فنی آن در حال انجام است و بخشی از داده های آموزشی، پژوهشی و … دریافت شده و در حال آماده سازی است.
مدیر کل روابط عمومی جهادانشگاهی با بیان اینکه در بحث آموزش اعتقاد داریم که آموزش ها باید ضمن خدمت باشد ادامه داد: یعنی در مراسم ها و رویدادها و در همان فضای مجازی تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات انجام شده و آموزش های لازم ارایه شود، زیرا این روند بهتر از آموزش های رسمی است.
وی ادامه داد: مستندسازی های خوبی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری در بخش پروژه های فناروانه انجام شد که مستندسازی حدود 40 پروژه به سرانجام رسیده است.
دکتری رئیسی تصریح کرد: مجله تصویری، پیام جهاد الکترونیکی و یکدست شدن بسیاری از کارها در حوزه سایت و راه اندازی سایت بین الملل از دیگر کارهای انجام شده توسط روابط عمومی است.
روابط عمومی‌های برتر جهاددانشگاهی سراسر کشور معرفی شدند
گفتنی است در این مراسم که در سالن دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد از مرتضی توکلی (پژوهشکده گیاهان دارویی)، عباسعلی سلطانی (دانشگاه علم و هنر یزد)، صفورا سلیمانی فخر (پژوهشگاه ابن‌سینا)، لیلا قرنفلی (معاونت آموزش و کارآفرینی )، مسعود محقق ( واحد سمنان) و سید مهران مهدوی (پارک علم و فناوری البرز – مجتمع تحقیقاتی) تقدیر و تشکر شد.
سال کاری روابط عمومی منتهی به 27 اردیبهشت امسال یک ویژگی مهم در برداشت و آن عبارت بود از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای این نهاد در دی‌ماه 1400 که ایجاب می‌کرد در ارزیابی روابط عمومی‌ها این مورد نیز مدنظر قرار گیرد.
تولید محتوای مناسب و با کیفیت، انعکاس منظم و به‌موقع اخبار دستاوردها و فعالیت‌ها، اقدام موثر ارتباطی در جریان برگزاری نمایشگاه دی‌ماه، تولید محصولات سمعی بصری مناسب، برگزاری رویدادهای موردنیاز، حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تعامل مناسب با ستاد برای تحقق اهداف طرح‌های ارتباطی مشترک و اقدامات هماهنگ رسانه‌ای از شاخص‌های مهم در ارزیابی فعالیت‌های روابط عمومی است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا