در روزگاری که نوآوری در آموزش به یک ضرورت بدل شده، معلمی از پیربکران با تلفیق تجربه تدریس و پژوهشهای آموزشی، موفق به طراحی و ثبت اختراعی شد که یادگیری زبان انگلیسی را برای دانشآموزان سادهتر، جذابتر و مؤثرتر میسازد؛ «مثلثهای گویا»، روایت معلمی است که کلاس درس را به میدان خلاقیت بدل کرد.
«طرح محیطیار» با هدف احیا و با هماهنگی کلان ستادی با وزارت آموزش و پرورش ذیل طرح سفیران سلامت در دستورکار جدی هر دو دستگاه قرار گرفته است و این امیدواری را ایجاد کرده تا به صورت منسجم و نظام مند اجرا و پیگیری شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد و این مدرسه با رویکرد انعطافپذیری در زمان و مکان، تنوعبخشی به محیطهای یادگیری و شیوههای نوین آموزشی فعالیت میکند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه وظیفه کمک به دانشآموزان در گذر از دوره بلوغ بر عهده افراد متعهد و آگاه است گفت: عوامل تربیتی باید افرادی آگاه باشند تا بتوانند با هر دانشآموز متناسب با دوران رشدیاش تعامل کنند و به جای برنامههای کادربندی شده و یکسان برای همه، بر اساس شناخت و درک درست، با آنها تعامل مناسب داشته باشند اما نقطه ضعف اصلی در مسائل تربیتی خاص دانشآموزان همانند بلوغ، با چالش کمبود نیروی تربیتی و مشاورهای توانمند روبرو هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم بازنگری در اساسنامه سازمان تعلیم و تربیت کودک، گفت: برای شکلگیری کودکستانهای دولتی باید چارچوب قانونی مشخص و تأمین نیروی انسانی در نظر گرفته شود.
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تکذیب لو رفتن سوالات آزمونهای نهایی گفت: به دلیل عملیات قرنطینه امکان لو رفتن سوالات ممکن نیست چرا که سوالات در فضای قرنطینه تولید و رمز نگاری، سپس فایل سوالات به صورت رمزنگاری شده به مراکز آزمونهای سراسر کشور ارسال میشود و تا زمانی که رمز در نرم افزار خاص و سیستم تعبیه شده ارسال نشود، کسی نمیتواند این فایل را باز کند لذا لو رفتن سوالات قبل از برگزاری امتحانات نهایی صحت ندارد.