معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور با حضور در آیین آغاز سال تحصیلی در هنرستان پسرانه هفتم تیر تهران، طرح همنوا را به عنوان طرحی برای بهرهمندی دانشآموزان هنرستانی از تجهیزات و آموزشهای باکیفیت با همآفرینی بیندستگاهی وزارتخانههای تعاون، کارو رفاه اجتماعی و آموزشوپرورش و این سازمان، برشمرد.
توافقنامه همکاری سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور و کنسرسیوم تربیت معلم مدارس غیردولتی
توافقنامه همکاری سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور و کنسرسیوم تربیت معلم مدارس غیردولتی در راستای ایجاد پیوند بین نظام آموزش مهارتی غیر رسمی و بخش غیردولتی آموزشوپرورش، باحضور فاطمه منصوری، معاون پژوهش، برنامهریزی و سنجش مهارت و عظیم محبی، مدیرعامل موسسـه پیشرفت دانش پایدار فردا امضا شد.
جامعه ما در دوراهیِ نمادینِ «مدرک» و «مهارت» گرفتار آمده است. سالهاست که ارزش اجتماعی یک فرد نه با تواناییهای عملی و قابلیتهای حرفهای، که با کاغذی تحت عنوان «مدرک دانشگاهی» سنجیده میشود. این نگرش، نه تنها بحران بیکاری را در میان انبوه فارغالتحصیلان دانشگاهی تشدید کرده، بلکه بازار کار را نیز از وجود نیروهای کارآمد و متخصص تهی ساخته است.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور در شورای مهارت شهرستان پردیس با بیان اینکه تداوم آموزشهای مهارتی بدون سهجانبهگرایی و مشارکت و تنها با اتکا بر منابع دولتی با شکست مواجه خواهد شد، بر مشارکت بنگاههای اقتصادی در امر آموزش و تربیت نیروی ماهر بر اساس زیست بوم منطقه تأکید کرد.
با هدف بهکارگیری الگوهای حکمرانی موفق در آموزشهای مهارتی؛
سمینار «تحول در حکمرانی آموزشهای فنیوحرفهای برای پیشبرد نوآوری و رشد مهارتها با هدف تحول در حکمرانی آموزشهای مهارتی» به همت سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور و با مشارکت یونسکو-یونیووک و دفتر یونسکو در تهران و حمایت مالی آژانس همکاری بینالمللی کرهجنوبی(کوییکا)، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه در مرکز تربیت مربی فنیوحرفهای، برگزار میشود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طرحی آغاز شده است تا 650 مرکز این سازمان به نمایشگاه فروش تبدیل شوند و در نظر داریم این تعداد به تدریج در آینده افزایش یابد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور از راهاندازی صندوق مهارت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و با هدف حمایت از مهارت آموزان، آموزشگاههای آزاد و زیست بوم مهارتآموزی کشور خبر داد و افزود: این صندوق خروجی یک رویکرد سهجانبهگرایانه است که در این رویکرد، دولت، کارفرمایان و مهارتآموزان در شکل گیری این صندوق مشارکت خواهند داشت.