گزارش بهره‌وری: روند‌های نوظهور فناوری و مدیریت فرآیند کسب‌وکار
صنایع فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و پارک فناوری از نیازهای اساسی کشور هستند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

صنایع فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و پارک فناوری از نیازهای اساسی کشور هستند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان با اشاره به این که صنایع فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و پارک فناوری از نیازهای اساسی کشور هستند، اظهار کرد: امروز توسعه بدون فناوری بی‌معنا است و در این میان، توسعه فناوری هوش مصنوعی یکی از محورهای مهم این مسیر محسوب می‌شود.
صنایع فرهنگی و صنایع نرم باید توسط مردم ایجاد شوند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان:

صنایع فرهنگی و صنایع نرم باید توسط مردم ایجاد شوند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زمانی فعالیت‌های نرم موفق خواهند بود که حمایت از نخبگان و اعتماد به مردم تحقق یابد. باید اذعان کرد که در این بخش نیازی به اقدامات دولتی نیست؛ صنایع فرهنگی و صنایع نرم باید توسط مردم ایجاد شوند.
اعلام حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از ایجاد برند ملی در حوزه اسباب‌بازی
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد:

اعلام حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از ایجاد برند ملی در حوزه اسباب‌بازی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست مشترک با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صنعت اسباب بازی گفت: آمادگی داریم با هم‌افزایی مشترک، علاوه بر حمایت از ایجاد برند ملی در حوزه اسباب بازی و کمک به توسعه صادرات این حوزه، از ایجاد آزمایشگاه تخصصی در صنعت اسباب بازی حمایت کنیم.
۲۰۲۵ سال نوآوری در ورزش

۲۰۲۵ سال نوآوری در ورزش

هیچ رویداد ورزشی مهمی مانند جام جهانی فوتبال یا بازی‌های المپیک در سال جدید میلادی برگزار نخواهد شد، اما رخداد‌های دیگری در این سال در پیش روی ورزشکاران و ورزش‌دوستان خواهند بود و شاهد برخی نوآوری‌ها در ورزش جهان خواهیم بود.
۱۰ شغل برتر سال ۲۰۲۵ با بیشترین درآمد و کمترین استرس
سومین نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانِ برگزار می شود
با هدف معرفی خدمات، محصولات و توانمندی‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها

سومین نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانِ برگزار می شود

سومین نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانِ با هدف معرفی خدمات، محصولات و توانمندی‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های این حوزه برگزار می شود.
بیزینس کوچینگ، مشاوره کسب و کار نیست!
چگونه صنعت اسباب‌بازی ایران می‌تواند به یک بازیگر جهانی تبدیل شود؟
دنیای اسباب‌بازی در کشور ما؛

چگونه صنعت اسباب‌بازی ایران می‌تواند به یک بازیگر جهانی تبدیل شود؟

دنیای اسباب‌بازی در کشور ما ، با وجود چالش‌های متعدد اقتصادی و تحریمی، همچنان ظرفیت‌های عظیمی برای نوآوری و پیشرفت دارد. با نگاهی دقیق به بازار اسباب‌بازی در ایران و مقایسه آن با روندهای جهانی، می‌توان فهمید که در دل این مشکلات، فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توانند این صنعت را تغییر دهد. استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی محصولات، الهام از فرهنگ ایران راهکارهایی هستند که می‌توانند کمک کنند تا اسباب بازی به شکلی خلاقانه و بومی، طراحی شود  و در بازار داخلی و سطح جهانی نیز مورد توجه قرار بگیرد.
آیا «خانه‌های خلاق»  به صنایع فرهنگی کمک می کنند؟
نگاهی به شکل گیری خانه های خلاق؛

آیا «خانه‌های خلاق» به صنایع فرهنگی کمک می کنند؟

فعالیت خانه‌های خلاق و نوآور از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و اگرچه کارکرد اولیه این مراکز این بود که تکمیل‌کننده چرخه اقتصادی صنایع خلاق و کمک به بازارسازی کسب‌وکارهای نوپا باشند، اما مواردی از جمله تمرکز بر افزایش تعداد خانه‌های خلاق، سوق یافتن خانه‌های خلاق به سمت دولتی شدن و… باعث شد از توجه به بازدهی و سهم خانه‌های خلاق در زنجیرە ارزش صنایع خلاق غفلت شود و در حال حاضر این خانه‌ها تا حد قابل توجهی از اهداف فرهنگی خود فاصله گیرند و به سمت اهداف فناورانه سوق پیدا کنند.
قبلی۲بعدی