تا همین سالهای نهچندان دور،معمولا ورود به هرکسبوکاری به گذراندن دورهای آموزشی یابهتر بگویم شاگردی نیازداشت.رفتهرفته باتغییر فضای کسبوکار وشکلگیری کسبوکارهای جدید این رونددربسیاری ازمواردجای خودرابه گذراندن تحصیلات آکادمیک داد.
در نشست «تحلیل وضعیت موجود و آسیبشناسی در حوزه بازیهای رایانهای» مطرح شد؛
کارشناس تولید بازی رایانهای کانون با بیان اینکه سرانه مصرف بازی در ایران دو ونیم تا سه ساعت در روز است از تولید ۴۰ بازی از سال ۱۳۷۵ تاکنون ازسوی کانون خبر داد و گفت: بازی «جستوجوگر» تا پایان سال ساخته و برای نابینایان عرضه میشود.
نشست هماهنگی «هفته ملی کودک» با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و جمعی از نمایندگان سازمانهای مختلف روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.
جزئیات طرح "کاتوشه" بنیاد ملی نخبگان برای دانش آموزان
با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، برنامه "کارتوشه" از پایان سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و ثبتنام دانشآموزان سمپاد از ابتدای ترم دوم تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ امکانپذیر است.
اولین سمینار تخصصی توسعه کسب و کار بازی سازان با هدف آشنایی با مهارتهای مدیریتی، راهکارهای افزایش درآمد و مهارت آموزی از طریق بازی (طبق آخرین متد روز) در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.