رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: بیش از ۳۹ هزار نفر در فراخوان جذب هیئت علمی سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و بیش از ۱۵ هزار متقاضی ثبت نام خود را قطعی کردند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: بیش از ۳۹ هزار نفر در فراخوان جذب هیئت علمی سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و بیش از ۱۵ هزار متقاضی ثبت نام خود را قطعی کردند.
معاون پژوهشی وزیرعلوم گفت: درحوزه هایی همچون نفت، دارو، نانو تکنولوژی و هوا فضا که پیش از انقلاب اسلامی به عنوان واردکننده بودیم، هم اکنون صاددر کننده هستیم که در نتیجه تجاری سازی محصولات دانش بنیان رخ داده است.
وزیر علوم در نشست هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی:
وزیر علوم در نشست هیات امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، یک کالج به معنای واقعی باشد بهطوری که میزان اشتغال دانشجویان بهبود یافته و این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.
دکتر علی گنجعلی خان حاکمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ظرفیتهای شبکه مجازی آموزش عالی جهان اسلام اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به دعوت وزارت علوم در نمایشگاه شبکه مجازی آموزش عالی جهان شرکت کرد، تا تکنولوژی و فناوریهای جدید در زمینه IT، تجهیزات پزشکی و ... را به عرصه نمایش بگذاریم تا تولیدکنندگان و فروشندههای ما بتوانند یک مرحله به فروش محصول خود نزدیکتر شوند.
با توجه به ضرورت ورود جدی دانشجویان به حوزه هوش مصنوعی و تحول دیجیتال و پس از راهاندازی دو مرکز مهم هوش مصنوعی در دانشگاه تهران، به عنوان سومین گام در این حوزه، دانشگاه تهران درس "هوش مصنوعی و تحول دیجیتال" را به دروس آموزشی خود اضافه کرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اطلاعرسانی کامل و به موقع برنامه زمانی آزمونها به متقاضیان صورت گرفته است، تاکید کرد: جابهجایی و تغییر برنامه زمانی هیچ یک از آزمونها امکانپذیر نیست.
«علی باقر طاهری نیا»، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اعلام کرده است که طیف سنی جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال رغبتی برای تحصیل در دانشگاه ندارند. وی یکی از علل اصلی این وضعیت را مسئله اشتغال جوانان عنوان کرده است. پیش از این نیز مرکز آمار ایران اعلام کرده بود ۲۵.۶ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله و موسوم به NEET خواهان تحصیل، مهارت و حتی شغل نیستند. NEET که مخفف عبارت «Not in Education, Employment, or Training» در زبان انگلیسی است، به معنای فردی است که نه تحصیل میکند و نه شاغل است و نه مهارتی را میآموزد.