مقالات بسیاری تاکنون نوشته شدهاند که در آن از نقش کلیدی دانشگاهها در توسعه و رشد اقتصادی منطقه و اطراف آن بحث شده است. در این گزارش سعی داریم به دلائل و مکانیسم این توسعه بپردازیم.
برایشان زیرزمین و روی زمین فرقی ندارد، هر جا که فضایی رایگان برای فروش کالایی مهیا باشد، خود را به آنجا میرسانند تا از طریق دستفروشی برای خود مشتری جذب کنند.
سال گذشته حدود ۲۰ پرستار در بیمارستان امیراعلم استعفا دادند، که این رقم برای این بیمارستانِ بسیار کوچک، زیاد است. با توجه به این نمونه، اگر بگوییم در بیمارستانهای بزرگتر آمار استعفا و ترک کار از این رقم بسیار بیشتر است، پُربیراه نگفتهایم.
دیاکو حسینی، معاون بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد
هرچند مجموعه پارک فناوری پردیس با درایت و درک شرایط محیطی استان تهران به منظور حمایت از فناوران، اقدام به تاسیس و راهاندازی دو کارخانه نوآوری دیگر برای ارائه فضای کاری اشتراکی کرد، اما برخی صاحبنظران معتقدند این پارک برای حمایت جدیتر از جوانان صاحب طرحهای نوآورانه نیازمند تجدیدنظر در سیاستهای خود در جانمایی و نگهداشت شرکتهای فناور است.
در تقویم ایران، روز بیستوپنجم فروردین هر سال به نام روز بزرگداشت عطار نیشابوری نامگذاری شده است، شاعری که به دلیل پیوند ناگسستنی که بین دین و عرفان و ادبیات ایجاد کرد، یکی از برجستهترین شاعران و مردان نامآور تاریخ ادبیات ایران شناخته میشود.
مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم در یک گفتگو به وضعیت صنایع خلاق ایران در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: این ستاد در سال ۱۴۰۲ اقدامات متنوعی از جمله بازبینی و کارشناسی پروژههای ارتقاء تابآوری ملی و رقابتپذیری بینالمللی، بررسی و نظرسنجی از دستگاههای اجرایی مرتبط و طراحی ساختار اولویتدهی برای حوزههای ۱۹گانه سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم و برنامهریزی را انجام داده است.
سهم و نقش صنایع خلاق در دنیای اقتصاد و تجارت جهان در حال افزایش است و یکی از حوزههای مهم صنعت مد لباس و طراحی است. نتیجه پژوهش سجاد خانی، هاشم آقازاده، محمد رحیم اسفیدانی و میراحمد امیرشاهی با عنوان برندسازی در صنایع خلاق با مطالعه موردی صنعت مد لباس در ایران نشان میدهد که در زمینه ارائه طرح و ایدههای نو برای طراحی لباس، بیشتر تأثیرپذیر بودهایـم تـا تأثیرگـذار.
به گزارش سیناپرس، برآیند یافتههای این تحقیق تاکید دارد: صنایع خلاق مثل مد لباس مبتنی بر خلاقیت و طراحی هستند و طراح نقش بسیار مهمی در موجودیت و جـذابیت مـد لباس دارد و از طرفی در برندسازی آن دارد و از طرفی لباس نوعی محتوای فرهنگی با خود حمل میكند كه این محتوای فرهنگی در عصاره و ژنتیك برند لباس خود را نشان میدهد.
تنوع بخشی به تولیدات صنایع دستی از یک سو و وجود برند مشخص از سوی دیگر میتواند در تقویت حوزه صنایع دستی موثر باشد، فرایندی که هنوز بر روی کاغذ هم با، اما و اگر مواجه است.