امروزه هیچ کسب و کاری در دنیا وجود ندارد که از ابزارها و فناوریهای مختلف فناوری اطلاعات برای انجام عملیات روزمره، طراحی استراتژیهای بازاریابی و حتی استخدام کارمندان استفاده نکند.
برونسپاری کار شرکتهای خارجی به کشورهای جهانسوم با هدف کاهش هزینه تولید، موضوع تازهای نیست. همه ما میدانیم که چین با عنوان «کارخانه جهان» محل تولید محصولات بسیاری از غولهای تکنولوژی و صنعتی است؛ یا بسیاری از برندهای پوشاک معتبر جهان برای کاهش هزینه تولید از نیروی کار سنگاپور استفاده میکنند؛ یا خیلی از شرکتهای چندملیتی جهان، مراکز پشتیبانی خدمات مشتری خود را در هند مستقر میکنند. برونسپاری کار به کشورهای کمتر توسعهیافته موضوع تازهای نیست؛ پس چه چیزی در حال تغییر است؟