بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۴۸۶
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان مستعد در واحد‌های اقتصادی با هدف کمک به حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی برتر و نخبه در حال اجرا است.
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

به گزارش بازارکار، حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یکی از اهداف اصلی بنیاد ملی نخبگان شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر در راستای نخبه پروری، نخبه شناسی، نخبه گزینی و نخبه گماری و سپس تکریم و الگوسازی از نخبگان، دانشمندان مشاهیر و فعالان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کار آفرینی است.
وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان پس از شناسایی صاحبان استعداد‌های برتر به آن‌ها جوایزی را در راستای توانمندسازی آن‌ها اهدا می‌کند.
او اظهار کرد: حدود ۲۰ سال شکل گیری بنیاد ملی نخبگان گذشته و بنظر می‌رسد که می‌توان در استفاده از این جوایز از روش‌های اثرگذارتری بهره جست.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حمایت خیرین از نخبگان گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات در حوزه آموزش در دانشگاه‌ها و همچنین کافی نبودن همکاری صنعت با دانشگاه، فارغ التحصیلان ما که می‌بایست در جامعه مثمر ثمر باشند اکثرا به خیل بیکاران جامعه می‌پیوندند.
شریف افزود: چرا صنعت کشور ما که در جهان از نظر داشتن تعداد مهندس در رتبه پنجم قرار داریم در وضعیت امروزی قرار دارد و چرا جوانان ما دست به آچار فارغ التحصیل نمی‌شوند؟
وی ادامه داد: عده زیادی از جوانان به دلیل اینکه شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند دست به مهاجرت می‌زنند و عده‌ای هم که می‌‎مانند فعالیت‌های متناسب با رشته خودشان را ندارند.
شریف گفت: با توجه به این مسائل و مشکلات، بنیاد ملی نخبگان از سال تحصیلی جاری در سراسر کشور یک سناریوی جدیدی تحت عنوان طرح بورسیه صنعتی دانشجویان مستعد تحصیلی در واحد‌های اقتصادی را آغاز کرد که از جمله اهداف آن می‌توان به شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحد‌های اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیاز‌های واحد اقتصادی به استعداد‌های برتر، ارتقاء توانمندی‌های علمی و فنی استعداد‌های برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحد‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقاء فعالیت‌های واحد‌های اقتصادی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در این طرح ابتدا دانشجویان مستعد برتر توسط بنیاد نخبگان از دو طریق کنکور سراسری ویژه دانشجویان نو ورود و از طریق دانشگاه‌ها برای دانشجویان سال‌های ۲ تا چهار دوره کارشناسی شناسایی می‌شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس افزود: سپس نیاز‌های فعلی و آنی واحد‌های اقتصادی احصاء می‌گردد و در ادامه دانشجویان بورسیه با همکاری واحد‌های اقتصادی انتخاب می‌شوند.
شریف ادامه داد: در طی دوره بورسیه با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و واحد اقتصادی حقوق ماهانه این افراد پرداخت خواهد شد و پیشرفت تحصیلی دانشجو نیز توسط دانشگاه، بنیاد نخبگان و واحد اقتصادی به طور مستمر رصد می‌شود.
وی افزود: دانشجو حداقل یک روز در هفته در واحد اقتصادی مستقر خواهد شد و در پایان تحصیل در صورت توافق دو طرف به استخدام آن واحد اقتصادی در خواهد آمد.
وی گفت: در تهیه زیرساخت‌های لازم این طرح حداکثر به تعداد ۴۰ واحد درسی از دروس موجود با نظر واحد اقتصادی جایگزین می‌گردد، دانشجویان ذکور می‌توانند خدمت سربازی خود را در واحد اقتصادی طی کنند و دانشجویان بورسیه در طی این دوران از بیمه قانون کار بهره مند می‌شوند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر