بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۴۷۶
معاون وزیر صمت در اولین کنگره توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال تاکنون 1240 واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده است و 897 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است که در مجموع برای حدود 36 هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "فرشاد مقیمی" در اولین کنگره توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما، افزود: بیش از 59 هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است که برای حدود یک میلیون و 300 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی، اضافه کرد: صنایع کوچک 17 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و 45 درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 1240 واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده است و برای 17 هزار و 727 نفر شغل ایجاد شده است.

مقیمی، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون 897 واحد صنعتی راکد در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته است که در این راستا برای 17 هزار نفر شغل به وجود آمده است.

وی، همچنین خاطرنشان کرد:  در مجموع از ابتدای سال تاکنون از محل راه اندازی واحدهای جدید و همچنین احیاء واحدهای راکد برای حدود 36 هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در توانمندسازی کارآفرینان در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری، اشاره کرد و گفت: در حوزه ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر 20 فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته است، بیش از 2115 نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی شده است و بیش از 560 نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده است که 120 مورد مربوط به امسال بوده است.

مقیمی، اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی نیروهای شاغل در صنایع کوچک نیز 5084 دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

وی، ادامه داد: توانمندسازی و پایدارسازی واحدهای صنعتی فعال، توانمندسازی ظرفیت‌های صادراتی و برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی صنایع از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه نرم افزاری است.

وی، تصریح کرد: احداث شهرک‌های تخصصی به منظور استقرار صنایع پایین دستی تولیدی و صنعتی، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و شهرک‌های فناوری، احداث واحدهای کارگاهی و توسعه پایدار فضای سبز نیز از برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه سخت افزاری است.

اولین کنگره توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی با رویکرد نقش توانمندسازی کارآفرینان مولد در رشد اقتصادی با حضور مقامات دولتی، صنعتگران و کارآفرینان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه چهارم دیماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

تصاویر

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر