بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۲۱۴
بزرگترین گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت پاسداشت آیین فرهنگی شب یلدا به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ایران در سالن اجتماعات دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی با حضور بیش از ۳۵۰ تن از هنرمندان پیشکسوت کشور برگزار شد.
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

بزرگترین گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت پاسداشت آیین فرهنگی شب یلدا به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ایران در سالن اجتماعات دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی با حضور بیش از ۳۵۰ تن از هنرمندان پیشکسوت کشور برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، دکتر محمد ایمانی خوشخو، رییس پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور نیز در این همایش با اشاره به فعالیت‌های پارک از برنامه‌های این مجموعه برای اعتلای جامعه هنری و فرهنگی کشور خبر داد و از هنرمندان دعوت کرد با ایده های خود به رونق اقتصاد هنر و صنایع فرهنگی ایران یاری رسانند.

ایمانی خوشخو در همایش هنرمندان پیشکسوت به مناسبت بلندترین شب سال خاطرنشان کرد: من از سال ۱۳۵۹ در حوزه هنری جهاد دانشگاهی فعالیت کردم. از سال ۱۳۸۳ نیز به عنوان معاون هنری در این زمینه فعالیت کردم و امشب نیز در جمع هنرمندان، پیشکسوتان و سرمایه‌های هنری کشور هستم. امیدوار هستم تا بتوانیم از ایده‌ها و پیشنهادات همه هنرمندان برای ارتقا این عرصه بهره ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه هنر ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حال پیگیری است، سند ملی موسیقی ایران است که به تازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور به تصویب نهایی رسید و پس از آن نیز نوبت به سند ملی هنرهای نمایشی خواهد رسید.

در ادامه نیز عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به جایگاه این موسسه و اعضای آن به عنوان گنجینه فرهنگ و هنر ایران گفت: جهاد دانشگاهی همواره در حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری فعال بوده و خدمات شایانی به کشور ارائه کرده است. گردهمایی امشب نیز به همت دوستان ما در این نهاد رقم خورد است.او تاکید کرد: امیدواریم تعاملات دوسویه ما با جهاد دانشگاهی بتواند منجر به استفاده از ظرفیت گرانبهای هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی کشور شود.

در ادامه نیز داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت کشور با اشاره تمدن‌ساز بودن مردم ایران گفت: ما تنها ملتی در کره زمین هستیم که بت نپرستیده ایم. ما بزرگترین سهامداران تمدن در دنیا هستیم. ما یک مسجد شیخ لطف‌الله داریم که یگانه است و این اصل تمدن است.

وی افزود: زمانی که من در دبی بودم و به تازگی در سریال امام علی ایفای نقش کرده بودم، برخی از مسئولان این کشور از من درباره کشورشان سوال کردند. در واقع نظر من این است که اتفاقی که در این کشورها افتاده تکنولوژی است نه فرهنگ و تمدن.وی ادامه داد: شب تولد خورشید که یلداست، با شب تولد مسیح یکی شده و جشن گرفته می‌شود. یلدا کلمه ای سومری به معنای تولد دوباره خورشید است وچیزی که خاموش نمیشود خورشید است و مظهر زندگی است. در شب تولد خورشید که یلداست، ما جشن می‌گیریم چرا که جهان ما از نور و ظلمت ساخته شده است.بدون هنر، کار فنی و علمی نیز به نتیجه نمی‌رسد.

رییس جهاد دانشگاهی در مراسم گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت شب یلدای مهر که در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، از جایگاه غیرقابل انکار هنر و پیوست‌های فرهنگی و هنری در همه حوزه‌های کشور گفت.

به گزارش سیناپرس، دکتر حسن مسلمی نائینی در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت شب یلدا با اشاره به خاطرنشان کرد: این رویداد و این مراسم که با حضور هنرمندان کشور که سرمایه‌های فرهنگی ما محسوب می‌شوند برگزار می‌شود، باعث افتخار جهاد دانشگاهی است و ما مفتخریم که در جمع هنرمندان هستیم.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۵۹ پروژه‌های فرهنگی بزرگی را حتی پیش از فعالیت‌های علمی خود اجرا کرده است و البته این روند مدتی کند شد اما امیدواریم تا بتوانیم بعد هنری جهاد دانشگاهی را احیا کنیم و آن را به سطح پیشین خود بازگردانیم.

وی با اشاره به جایگاه هنر در کشور گفت: بدون هنر حتی کار فنی و علمی نیز به نتیجه نخواهد رسید و تمام پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی و هنری داشته باشند و ما امیدواریم بتوانیم با کمک هنرمندان کشور این هدف را محقق کنیم. رییس جهاددانشگاهی کشور افزود:بدون شک هنرمندان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی کشور می‌توانند کمک شایسته ای به ما کنند.

در جریان این مراسم نیز تفاهمنامه ای میان پارک کلی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور مسلمی نائینی ریاست جهاد دانشگاهی ، عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، ایمانی ریاست پارک و داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت کشور امضا شد. ‌

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر