چرا در برندسازی موفق نیستیم؟
پوشاک ایرانی با برچسب خارجی!

چرا در برندسازی موفق نیستیم؟

با توجه به اینکه حداقل یک هزار واحد تولیدی پوشاک در ایران فعال است ظرفیت به نسبت خوبی برای برندسازی وجود دارد اما همچنان شاهد فروش پوشاک ایرانی با برچسب خارجی در بازار هستیم.
حقوق‌ها و وام‌های نجومی پایانی دارد؟
یادداشت؛

حقوق‌ها و وام‌های نجومی پایانی دارد؟

شوربختانه در دستگاه‌های اجرایی و در سازمان اداره کشور چنان جزایر جداگانه‌ای با حکمرانی‌های جداگانه ایجاد کرده‌ایم که به نظام کاستی هخامنشی پهلو می‌زند و هر کدام به خود اجازه می‌دهند که در منطقه حکمرانی خود، سهم بیشتری از منابع محدود جامعه را بردارند بی‌آنکه خیالی از بابت آسیبی که به اکثریت وارد می‌آید آشفته دارند.
تکنیک‌هایی برای تقویت انضباط کاری

تکنیک‌هایی برای تقویت انضباط کاری

لزوم نگاه نو به جایگاه نیروی کار در اقتصاد دیجیتال

لزوم نگاه نو به جایگاه نیروی کار در اقتصاد دیجیتال

عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رایانش و ایجاد پلت‌فرم‌های جدید ارائه خدمات برخط و اهمیت یافتن نقش اقتصاد دیجیتال در نظام اقتصاد کلان کشورها، تحولات مهمی را در زمینه کار و نیروی کار ایجاد کرده است.
مهمانان ناخوانده، خروج اتباع و دردسرهای میزبانی
یادداشت؛ غلامعباس شمس الدینی( فعال رسانه ای

مهمانان ناخوانده، خروج اتباع و دردسرهای میزبانی

«مهاجرت شکلی از تحرک جغرافیایی یا مکانی جمعیت است که بین دو واحد جغرافیایی انجام می‌گیرد.» که انگیزه‌های مختلفی را می‌توان برای آن برشمرد. انگیزه‌هایی چون ادامه تحصیل، کسب درآمد بیشتر، برخورداری از رفاه و گریز از جنگ و ناامنی هدف اصلی مهاجران است.
نسل Z و چالش‌های متفاوت با بازار کار

نسل Z و چالش‌های متفاوت با بازار کار

جامعه از کسب وکارهای خانگی زنان حمایت نمی کند

جامعه از کسب وکارهای خانگی زنان حمایت نمی کند

با وجود تأکیدات فرهنگی بر اهمیت نقش زنان در خانه، ورود آنان به عرصه اقتصاد همچنان با چالش‌های فراوانی همراه است. در حالی که زنان بسیاری توانسته‌اند با تلاش و پشتکار، کسب‌وکارهای خانگی موفقی ایجاد کنند، موانع متعددی از جمله فقدان سکوی فروش مناسب و شرایط اقتصادی جامعه، همچنان بر سر راه توسعه این کسب‌وکارها قرار دارد.
صنایع دستی و توسعه کارآفرینی

صنایع دستی و توسعه کارآفرینی

 تعیین مسیر کنفرانس جهانی ۲۰۲۴ اقتصاد خلاق
آرین کربلائی:

 تعیین مسیر کنفرانس جهانی ۲۰۲۴ اقتصاد خلاق

بر اساس اعلام موسسه انتشارات اقتصاد خلاق، کنفرانسی به عنوان اقتصاد خلاق در سال ۲۰۲۴که ۱۷ تا ۱۹ ژوییه امسال در جاکارتای اندونزی برگزار شد، مسیر حرکت این اقتصاد نوظهور مشخص خواهد شد.
تاثیر مقالات علمی بر پیشرفت شغلی و تحصیلی
قبلی۴بعدی