یکی از عجیبترین معادلات در ایران نسبت میان ورود زنان ایرانی به دانشگاه و ورود آنان به بازار کار است. در حالی که برای چندین سال پیاپی است که تعداد ورودی دختران به دانشگاه بیشتر از پسران دانش آموز است، اما به شکلی عجیب، روند جذب آنان در بازار کار مسیری معکوس را پیموده است.
برخلاف نسل پیشین که استرس کاری به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره آنها تبدیل شده، نسل زی رفاه ذهنی و آرامش فکری خود را به پیمودن مسیر کارآفرینی ترجیح میدهند.
اگر جزو علاقهمندان به سفر و ماجراجویی هستید و به کار کردن در صنعت گردشگری علاقه دارید، راهاندازی یک آژانس مسافرتی میتواند شغل مناسب و پردرآمدی برای شما باشد.
بر اساس آمار و مشاهدات برخی مشاغل سخت با آن که در ایران درآمد پایینتری نسبت به برخی کشورهای همسایه دارند، اما در مقایسه با هزینههای معیشتی و سربار، شرایط کار در ایران مطلوبتر است.
کارآفرینی در دهه اخیر به یکی از مهمترین جنبههای دنیای کسبوکار تبدیل شده است. با ظهور فناوریهای نوین و تغییرات سریع در بازار، کارآفرینان باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنند تا در رقابت باقی بمانند. در این مطلب، به بررسی روندهای جدید در کارآفرینی میپردازیم که شما را در مسیر موفقیت قرار میدهند و به شما کمک میکنند تا کسبوکار خود را در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن به خوبی مدیریت کنید.
پیشبینی میشود که پیشرفت سریع در فناوریهای جدید مانند چگونگی پردازش کلاندادهها، رایانش ابری و هوش مصنوعی تغییراتی اساسی در بازار کار ایجاد کند. ورود فناوریهای جدید به اقتصاد، در سراسر اقتصاد تحرک ایجاد میکند و در حالی که برخی مشاغل از بین میروند، برخی مشاغل جدید نیز ایجاد میشوند.
در عصر اطلاعات، مفهوم تربیت به خانواده، مدرسه و جامعه ختم نمیشود و رسانهها جایگاه ویژهای را در زندگی کودکان و نوجوانان بازکردهاند، بنابراین نیاز است در مدارس و نظام آموزشی به ارتقای مهارت سواد رسانهای، تربیت رسانهای دانشآموزان و والدین توجه ویژهای شود.