
تازه ها
معاون آموزشی وزارت علوم تحول در آموزش؛ افزایش ضریب اشتغالپذیری و مهارتافزایی جوانان را به دنبال خواهد داشت

وی افزایش ضریب اشتغال پذیری، مهارتافزایی، تناسب شغل و تحصیلات و تحقق نیازهای آمایشی را از جمله دلایل اهمیت مضاعف محورهای تحول در آموزش در دوران کنونی برشمرد و در خصوص اهمیت رشتههای علوم انسانی افزود: حکمرانی صحیح آموزش عالی در گرو توجه متوازن و صحیح به همه علوم است.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: یکی از حوزه های علمی که نیازمند توجه ویژه با رویکرد تحولی است، حوزه علوم انسانی و اسلامی برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی-ایرانی است و گستره این تحول بایستی در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی خود را نشان دهد.
وی تاکید کرد: در تحول بایستی اهداف خوب و صحیح را با توجه به ارزشهای ایرانی و اسلامی مورد بررسی قرار دهیم. سپس این اهداف را با اقدامات کارآمد محقق کنیم. در این راستا ضمن تاکید بر حفظ دستاوردهای پیشین، سه دسته فعالیت کلیدی از جمله تحول در فرایندها، آئین نامه ها و ضوابط موجود، اجراییسازی اقدامات جدید تحول آفرین در حوزه آموزش، پیاده سازی حکمرانی پیشبینی شده است که مبتنی بر ارزشهای ایرانی و اسلامی و با رویکرد آمایش محور در معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم طرح تحول تصویب و ابلاغ شده است که یک بخش از آن آموزش عالی است. تمام دانشگاههای وزارت عتف بر اساس این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. بر مبنای تحول مصوب دولت و گام دوم انقلاب، طرح تحول آموزش کشور تنظیم شده است که شامل مباحث مربوط به آمایش در 9 بند و برنامه های مخصوص طرح تحول به طور استانی و منطقه ای برش طرح تحول وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: هر دانشگاهی بر اساس نقشی که در منطقه، استان و در سطح ملی و بین المللی دارد برش طرح تحول مخصوص به خود را دارد. با در نظر گرفتن این مباحث، میتوان چرخشهای تحولآفرین داشت. از این رو رشتههایی که در راستای طرح تحول آموزش عالی با تمرکز بر دانشگاههای نسل جدید و در نظر گرفتن نیاز محوری مطرح شوند قطعا حمایت وزارت عتف را خواهند داشت.









ارسال نظرات