ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۱۷۲
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

رئیس کل دادگستری خوزستان: گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی به منظور اصلاح مجرمان از طریق فعالیت‌های حرفه آموزی صادر شده است.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی دهقانی بر حل مسائل امنیتی استان در بستر توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: هنجارپذیر کردن و ایجاد اشتغال برای زندانیان به منظور کسب درآمد پایدار از مصادیق مهم این کار محسوب می‌شود.
وی با تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان خوزستان برای فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی و… شرکت کردند که پس از آزمون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.
دهقانی رصد و پایش مستمر زندان‌ها را عامل ارتقای وضعیت نگهداری، اصلاح و بازپروری زندانیان دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع فضای کارگاهی برای اشتغال درون زندان زندانیان ساخته شده که بعضی از طرح‌ها افتتاح شد و تعدادی تا پایان سال تکمیل می‌شوند و به بهره برداری می‌رسد.
رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: باهدف حمایت از کسب درآمد پایدار زندانیان با کار‌های انجام شده، تعداد زندانیانی که با حضور در کارگاه‌ها یا اشتغال نشسته حقوق در یافت می‌کنند از ۹۳۲ نفر در فرودین ماه امسال به یکهزار و ۹۲۱ نفر در آبان ماه رسیده است.


ارسال نظرات