ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۰۶۴۲
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دانشگاه‌ها با رویکرد ماموریت‌گرایی خود را متولی حل مشکلات استان‌ها بدانند و بیش از گذشته با صنعت ارتباط داشته باشند.
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، میثم لطیفی، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه که در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشکدۀ علوم، برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در سطح دانشگاه‌های کشور، نسل‌بندی‌هایی از قبیل، نسل پژوهش، نسل آموزش و اکنون نیز نسل حکمت بنیان طرح شده است، اما این‌ موارد نسل نیستند، بلکه یک نکته هستند.
وی افزود: در شرایط کنونی و ظرفیت‌های موجود، نیاز است که آموزش‌های دانش‌محور داشته باشیم؛ برخی دانشگاه‌ها در حوزۀ پژوهش، برخی در حوزۀ آموزش و برخی دیگر در حوزۀ کارآفرینی دارای رتبۀ برتر هستند.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: دانشگاه‌های ما باید در شاخه‌های علمی و جغرافیایی  ماموریت‌گرا باشند، چرا که سالانه هزاران دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شوند و اگر تنها از پایان‌نامه‌های ماموریت‌گرای آنان در حوزۀ آموزشی کشور استفاده کنیم، تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: دانشگاه‌ها خود را متولی حل مشکلات استان بدانند و در خدمت صنعت باشند. اکنون در حوزۀ کشاورزی خوزستان دارای رتبۀ برتر کشور است و بی‌شک دانشکده‌های کشاورزی در حوزۀ مهندسی خاک سرآمد هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اظهار کرد: نیاز است جنس پژوهش‌ها را تقویت کنیم و آن‌ها را به سمت کاربردی کردن سوق دهیم. یکی از ممیزات دولت مردمی آیت الله رییسی، این است که بیشترین تعداد هیئت علمی را در هیئت وزیران دارد.
لطیفی، گفت: در جلسات دولت، رئیس جمهور بارها عنوان کردند که با نخبگان علمی ارتباط بیشتری برقرار کنیم و اکنون نیاز است دانشگاهیان در این زمینه فعالیت خود را دوچندان کنند.
گفتنی است در پایان این آیین از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

ارسال نظرات