ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۰۶۷۱
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد از مجموع حوادث ناشی از کار در این استان در بخش کارگاه‌های ساختمانی و ساختمان‌ها به وقوع می‌پیوندد.
بهروز رحیم‌زاده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمار‌های حوادث ناشی از کار در ۶ ماهه نخست سال جاری بیان کرد: ۸۰ درصد حوادث فوتی ناشی از کار در استان در بخش ساختمان بوده است.
وی بر افزایش بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و پر خطر در استان اردبیل تاکید کرد و افزود: با توجه به تعداد قابل حوادث در این بخش، بازرسان کار باید نظارت بر کارگاه‌های ساختمانی را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: پنج هزار و ۸۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال این استان در مدت مورد اشاره انجام شده است، اما اقدام‌های این اداره‌کل از جمله بازرسی‌ها، آموزش‌ها و سایر پیگیری‌ها به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار تاثیر بگذارد.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود همه کارفرمایان، کارگران و سایر دستگاه‌های مربوطه نسبت به رعایت اصول ایمنی در راستای پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار در استان اردبیل تلاش بیشتری داشته باشند.
رحیم‌زاده همچنین به سختی و زیان‌آوری برخی مشاغل کارگری اشاره و عنوان کرد: امسال تاکنون ۹۵۳ فقره پرونده بدوی و ۹۳ فقره پرونده تجدیدنظر در ۳۶ نشست کمیته بدوی و پنج نشست کمیته تجدیدنظر رسیدگی شده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه در استان اردبیل فعال است و ۱۱۶ هزار بیمه شده اجباری در این واحد‌ها در حال کار هستند.
استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات