ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۱۵۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اولین جشنواره روستایی طرح تکام در دهستان فیلستان پاکدشت با هدف توانمندسازی و کارآفرینی مشاغل خانگی برپا شد.

محمد علی مهری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این طرح که در کشور با مدیریت شخص وزیر کشور در حال اجرا است تولیدات خانگی روستاییان را به نمایش گذاشته و ظرفیت خوبی را برای توانمندسازی و کارآفرینی آنان برای معرفی به جامعه فراهم می‌سازد.

وی افزود: در عرصه مشاغل خانگی، کشاورزی و صنایع دستی اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت از این افراد شاهد شکوفایی اینگونه مشاغل باشیم.

علی مهری خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ که هفته گذشته ابلاغ شد، تفاهماتی با دستگاه‌های حمایتی صورت گرفت و قرار شد وام‌هایی با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله در اختیار واحد‌های کوچک مستقر در روستا‌ها قرار داده شود.

اینگونه نمایشگاه‌ها ظرفیت و توانایی‌های مردم را به فعلیت می‌رساند

جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد+فیلم

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: این نمایشگاه با هدف به ظرفیت و فعلیت رساندن توانایی‌های خود مردم، توانمندسازی مردم و حمایت از مشاغل خانگی و کسانی که در خانه و منزل خودشان فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند، برگزار شده است.

وی افزود: این مشاغل خانگی و کارگاه‌ها توسط مسئولین عزیز حمایت می‌شوند. در این نمایشگاه غرفه‌های بسیار خوب و متنوعی بود، و برای همگان مشخص شد که ظرفیت‌های ارزشمندی در شهرستان پاکدشت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار بر ظرفیت‌ها و شاخصه‌های این شهرستان تاکید کرد: پاکدشت پایتخت گل و گیاه است و هم در عرصه چرم و صنایع دستی، و تولید چشم گیری را به عرصه ظهور گذاشته است. این مشاغل خانگی و کارگاه‌ها حمایت شدند و تسهیلات حمایتی در اختیار عزیزان قرار می‌گیرد تا بتوانند این ظرفیت را تدوام و توسعه دهند.

قصد داریم تولید را در روستا رونق بدهیم

جشنواره روستایی طرح تکام با هدف کار آفرینی در پاکدشت برپا شد+فیلم

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: این نمایشگاه با گرد هم آوردن کار آفرینان سطح دهستان فیلستان و توانمندسازی این دوستان قصد دارد، تولید را در روستا رونق بدهد و نه تنها کمک دوستان تولید کننده و کار آفرین باشد بلکه دیگران را به کار آفرینی تشویق کند.

سعید فکری اظهار داشت: کمتر از دو روز برای مهیا کردن این نمایشگاه زمان داشتیم. غرفه‌های مختلفی در نمایشگاه راه اندازی شده که همه این تولیدات از دل روستا است و مردم روستا به این تولیدات اشتغال دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه از تولیدکنندگان گل و گیاهی که صادر کننده گل و گیاه هستند، تا کسانی که مشاغل خانگی دارند و برای درآمد شخصی فعالیت می‌کنند، حضور دارند.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندسازی و کار آفرینی مردم پایه باعث بروز و ظهور این حرفه‌ها می‌شود و توانمندی‌های روستایی به نمایش گذاشته می‌شود.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.

ارسال نظرات