بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۱۹۹
رئیس جمهور ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان گلستان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده را صادر کرد.
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

به گزارش بازارکار از گرگان دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان گلستان، ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده را به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر صادر کرد.
اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال 93 در سفر استانی هیات دولت به تصویب رسیده بود.
با وجود آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده در سال 97 کش و قوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرایی استان سبب شد تا مساحت اجرای این طرح از 380 هکتار به 38 هکتار و در نهایت به 22 هکتار و در مجاورت بافت مسکونی و متروکه فعلی آشوراده و با هدف وارد نشدن آسیب به این زیستگاه منحصر به فرد، محدود شود.
اجرای این طرح که با موانع و مشکلات متعددی روبرو بود با اهتمام دولت سیزدهم در مسیر اجرا قرار گرفت و امروز رئیس جمهور دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی آن را صادر کرد.
در اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، ریز پروژه‌هایی از جمله ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور گردشگران در جزیره تعریف شده است.

بازدید وزیر اقتصاد از ساحل بندرگز

وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان با حضور در شهرستان بندرگز از «ساحل این شهرستان» بازدید کرد.

به گزارش شادا، همچنین سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان با حضور در شهرستان بندرگز از «ساحل بندرگز» بازدید کرد.

احیای این ساحل از نتایج اقدامات دولت سیزدهم در طرح علاج بخشی خلیج گرگان است.

فاز نخست طرح علاج‌بخشی خلیج گرگان که از دستورات رییس جمهور در سفر نخست به استان گلستان بود، دیروز با حضور آیت‌الله رییسی دیروز افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی این طرح مانع خشک‌شدن خلیج گرگان شد و اکا خلیج گرگان خشک می‌شد، 60 هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد می‌کرد.

در راستای اجرای این دستورات، طرح لایروبی کانال آشوراده و در مدت زمان کوتاه بازگشایی کانال آشوراده، سطح آب خلیج گرگان تا حد قابل توجهی بالا آمده است و هم اکنون حدود 400 متر آب دریای خزر به سمت ساحل بندرگز پیشروی کرده و سطح آب خلیج در پای اسکله چوبی بندرگز نسبت به یک ماه گذشته حدود 65 سانتی‌متر افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان محیط زیست ، ارتباط خلیج گرگان با دریای خزر علاوه بر بازگشت صدها هزار پرنده مهاجر، حدود 15 گونه ماهی کمیاب را از خطر انقراض نجات داد.

 بازدید از «رودخانه نو کنده»، «افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان بندرگز در محل مجتمع خدماتی بین‌راهی امام رضا(ع)»، «برگزاری نشست تبیینی با اقشار تاثیرگذار شهرستان» و «نشست با نخبگان شهرستان بندرگز» از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد در سفر به شهرستان بندرگز خواهد بود.

در ادامه تصاویر زیر را مشاهده می نمایید.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
دیدگاه‌های کدام کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درحوزه مهارت، کارآفرینی و اشتغال قابل عملیاتی شدن است؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر