ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۲۵۷
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان بوشهر با نام ویژه‌های خاص صنایع دستی می‌تواند به عنوان درگاه صادراتی، کل صنایع دستی ایران را نمایندگی کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مریم جلالی امروز در همایش صنایع دستی، تولید و اشتغالزایی در بوشهر اظهار داشت: استان‌های ساحلی کشور در حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند که در بین این استان‌ها بوشهر می‌تواند به درگاه اصلی صادرات این محصولات به کشور‌های حوزه خلیج فارس قرار گیرد.
وی افزود: در این راستا ظرفیت‌هایی بوجود آمده و پایگاه‌هایی با کمک رایزنان فرهنگی ما در کشور‌ها ایجاد شده است.
جلالی گفت: برنامه داوری مهر اصالت کالا سالیان متمادی در تهران برگزار می‌شد که با تمرکززدایی انجام شده اکنون با حضور پنج استان کشور در بوشهر در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مهر اصالت ملی توجه به محصولاتی است که می‌تواند به توسعه محصولات و به دنبال آن ایجاد اشتغال باشد.
جلالی بیان کرد: در این زمینه بوشهر میزبانی شایسته از رویداد داوری مُهر اصالت داشته که این رویه می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش صنایع شود.
وی گفت: مُهر اصالت در سالیان اخیر برای شمار قابل توجهی از محصولات صادر شده که در هفتمین رویداد نیز این مهر برای شمار دیگری از محصولات صادر می‌شود.
استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، و چهارمحال بختیاری پنج استان حاضر در هفتمین رویداد داوری مُهر اصالت ملی هستند.
تاکنون ۶۶ محصول صنایع‌دستی استان بوشهر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شده اند.

ارسال نظرات