ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۴۹۳
شرکت‌های دانش بنیان تا مرحله تجاری سازی در پارک علم و فناوری حمایت می‌شوند
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان را باید تا مرحله تجاری سازی در پارک حمایت کنیم و زمانی که به مرحله تجاری سازی و سوددهی رسیدند، باید این شرکت‌ها از پارک علم و فناوری خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز یکشنبه در نشست با تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکتی موفق است؛ که روز به روز توسعه پیدا کند و دنبال تولید ثروت باشد، اظهارکرد: شرکت‌های دانش بنیان باید فناوری‌های جدید را به کارخانه‌های استان تزریق و نباید این کارخانجات با روش‌های قبلی تولید کنند.
وی افزود: ما باید در همه زمینه‌ها دنبال نوآوری و فناوریی‌های جدید باشیم دنبال مهندسی معکوس در عالم و طبیعت الهی که مشاهده می‌کنیم باشیم، قرآن به زیبایی و ساده راه را برای ما روشن و دریچه‌های عظیم علمی را برای ما باز کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر توسعه شرکت بر پایه علم نباشد، شکست می‌خورد و این شرکت‌ها باید دنبال تغییر و پیشرفت باشند.
وی بیان کرد: مهارت باید از آموزش و پرورش شروع شود و دانش آموزان در مدرسه ایده پرداز شوند این ایده‌ها را توسعه دهند و به محصول تبدیل کنند.
کرمی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید خوب راهبری کند، هر جا توسعه‌ای اتفاق می‌افتد محورش باید دانشگاه باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیرویی که دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی تحویل می‌دهد نیرویی توانمند و خلاق که کار مهارتی انجام بدهد، نیست و اکثر فارغ التحصیلان دنبال استخدام شدن هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دنبال نشستی که با استاندار کراچی داشتیم، ارتباطات رو به افزایش هست و مرز فرصت است و پاکستان بازار بزرگی برای کشور و سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و باید از این فرصت استفاده کرد.
وی بیان کرد: هر مجموعه صنعتی باید یک پشتوانه علمی داشته باشد ما باید در کمترین زمان مجوز‌ها را صادر کنیم، برای این شرکت‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم و همه دستگاه‌های اجرایی باید با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در تعامل و ارتباط باشند و مشکلات را برطرف کنند.
کرمی تاکید کرد: در حوزه اعتبارات غیر از اعتباراتی که دولت برنامه‌ریزی کرده ما هم از اعتبارات استانی با درصد کم بهره در نظر گرفته‌ایم که به شرکت‌ها کمک کنیم.
وی بیان کرد: هیچ جامعه‌ای بدون تلاش به جایی نمی‌رسد و جامعه‌ای موفق است که اهل تلاش باشد در استان فرهنگ کار آسیب دیده و باید تلاش جدی داشته باشیم و کار‌ها را توسعه و کار دانشی انجام دهیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام اسلامی مدیری نیاز دارد که دارای فکر و خلاقیت و نوآوری باشد باید شاهد تحولی عظیم در حوزه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.
وی اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان تاجر نداریم و برنامه داریم تعداد ۲۰۰ نفر از جوانان مستعد استان را آموزش تجارت و بازرگانی دهیم، زیرا این استان، استانی تجاری، معدنی و کشاورزی است.

ارسال نظرات