بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۶۲۱
نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت در دانشگاه تهران برگزار شد.
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش بازارکار از امور سامانه‌ها و روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت دوشنبه ۱۱ دی ماه در دانشگاه تهران با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آقای مهدی چمران رئیس شورای شهر و جمعی از چهره‌های شاخص علمی و فرهنگی برگزار شد.
**دکترزلفی گل: امنیت امروز ما به خاطر ایثار رزمندگان و شهداست
دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت که امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، سلامت، امنیت و به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امنیت امروز ما  به خاطر ایثار و از خود گذشتگی‌های رزمندگان در اقصا نقاط ایران اسلامی است که جان خود را فدای این سرزمین می‌کنند.
وی ادامه داد: شهیدان سلیمانی، موسوی، همدانی، شمسی‌پور و هزاران شهیدی که در دولت نام عزیز خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند، یقیناً در درگاه ایزدی جایگاه ویژه‌ای دارند.
وزیر علوم تاکید کرد: مردم ایران با هر سلیقه سیاسی، قومیتی و زبان برای خانواده شهدا احترام ویژه قائلند و همانطور که شاهد بودیم در مراسم پیکر مطهر شهید سلیمانی حضور میلیونی داشتند.
دکتر زلفی گل بیان کرد: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور و مهد علم و ایمان است و امروز شاهد مراسمی این چنین باشکوه برای سردار دلها در دانشگاه تهران هستیم.
**دکتر اسماعیلی: شهید سلیمانی اجازه نداد در سخت ترین شرایط پرچم مقاومت زمین بماند
دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت که امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه در دانشگاه  تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب، مقاومت مدافع حرم و امنیت اظهار کرد: شهادت این مرد بزرگ در تاریخ تحولات کشورمان یک اتفاق عادی و معمولی نیست بلکه نهضت بزرگ امام در طول ۶۰ سالی که از این نهضت میگذرد در مقاطع مختلف شخصیت های مهم و برتری در راه ایران و اسلام خدمت کنند.
دکتر اسماعیلی بیان کرد: شخصیت‌هایی بزرگ در فضای عمومی جامعه نقش آفرینی کردند و می توان با نام آنها کتاب قطوری برای نهضت امام(ره) نوشت اما در میان همه شهدا، شهیدی مانند حاج قاسم سلیمانی نادر وانگشت شمار است چرا که ایشان بیش از چهار دهه در همه میدان‌های سخت و دشوار قهرمامانه وارد و پیروزمدندانه خارج .شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم از سال ۷۶ مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت و جبهه مقاومت در عملیات ها حتی یک مورد شکست را تجربه نکرده است، گفت: شهید سلیمانی قبل از آنکه نماد شجاعت و جنگ‌آوری باشد برای ایران نماد صلح و آرامش است. 
وی تاکید کرد: دشمنان خواب از بین بردن جبهه مقاومت را در سوریه لبنان، عراق و فلسطین و ... دیده بودند اما شهید سلیمانی اجازه نداد در سخت ترین شرایط پرچم مقاومت زمین بماند.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت چهار سال از شهادت شهید سلیمانی هنوز نام شهید ایشان درخشان تر از گذشته شده است، خاطر نشان کرد: همه اقشار به شهید سلیمانی عشق می ورزند و می توان گفت حاج قاسم اسطوره ملت ایران، مسلمانان و همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان است.
**دکتر شهبازی:دانشگاه تهران جهادگونه برای اعتلای ایران قوی، تمدن سازی و مرجعیت علمی تلاش می‌کند
دکتر مهدی شهبازی  سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به «نمادهای مقاومت » که امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه که همزمان با هفته مقاومت و در آستانه سالروز شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور در  راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تمدن سازی نسبت به برگزاری اولین آیین اعطای تندیس مقاومت در بخش ملی و بین المللی اقدام کرد.
 
وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری و هیئت داوران در جلسات متعدد نسبت به تعیین شاخص‌ها و دسته‌بندی حوزه‌های مختلف اقدام کردند. بیش از یکصد چهره تاثیرگذار در حوزه مقاومت  به دبیرخانه معرفی و مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
دکتر شهبازی تصریح کرد: در نهایت در بخش‌های مختلف علمی و دانشگاهی، شهدای مقاومت، ادبی و هنری، ورزشی، دفاعی، رسانه، رهبران جهادی و مقاومت و زنان تاثیرگذار ۲۰ چهره انتخاب شدند که در ادامه برنامه امشب معرفی خواهند شد.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران جهادگونه در زمینه اعتلای ایران قوی، تمدن سازی و مرجعیت  علمی تلاش می‌کند.
گفتنی است؛ در بخشی از مراسم با حضور مهمانان تندیس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد. همچنین تندیس و لوح تقدیر دانشگاه تهران به 20 منتخب اهدا شد.
در این مراسم به نمایندگان شیخ عیسی احمد قاسم بحرانی رهبر شیعیان بحرین، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، به شهید سیدعلی ابوترابی فرد، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه، شهید مصطفی چمران، داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت، یحیی ابراهیم سنوار، شهید سید رضی موسوی، هدی فهمی عوض، هادی العامری، شهید ثتقب حیدر، حسین امیر عبداللهیان، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله  تندیس دانشگاه تهران اعطا شد.

ارسال نظرات