ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۱۶۶۶
ا حضور مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان
نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال جوانان کشور در جهاددانشگاهی استان سمنان و با حضور مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز، در راستای ایجاد مرکز جامع مشاوره و خدمات کارآفرینی و اشتغال جوانان استان سمنان راه اندازی شده و با اهداف و برنامه های مشخصی به ارائه خدمات در این حوزه می پردازد.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهار نوع خدمت شامل خدمات مشـاوره کـارآفرینی، خدمات شتابدهندگی، خدمات فضای کاری مشترک و خدمات کافـه کـارآفرینی، توسـط این مرکـز مشـاوره و خدمات کارآفرینی در استان سمنان ارائه می شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، صاحبان کسـب و کـار، کارآفرینان، تعاونگران و متقاضیان ایجاد بنگاه های اقتصادی و ایجاد بستر لازم برای هدایت کسب و کارهای نوپـا (اسـتارت آپ هـا ) در راه انـدازی کسـب و کارهـای نوآورانه و کمک به بهبود فضای کسب و کار از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در جهاددانشگاهی استان سمنان است.
منصفی راد اضافه کرد: تقویت اکوسیستم های منطقه ای و توسعه فعالیتهای کارآفرینانـه، جمعـی و مشـارکتی بـا توجـه بـه مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی کشور و استان، ایجاد ارتباط معنادار و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه، فضای کسب و کار و تولید و افزایش ضریب موفقیت کسب و کارهای نوپا، کارآفرینان و تعاونگران از جمله اهداف دیگری است که این مرکز مشاوره برای دستیابی به آن تلاش می کند.
وی تأکید کرد: هدایت صاحبان سرمایه به فعالیتهای کارآفرینانه و شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور بـرای گـروه های مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه نیز از جمله وظایف دیگر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خواهد بود.
رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست بر زمینه‌سازی‌های لازم به منظور اشتغالزایی جوانان تاکید کرد و گفت: اشتغال پذیری و کارآفرینی جوانان در مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغالزایی جهاد دانشگاهی استان پیگیری می‌شود.
علی منصفی‌راد افزود: آشنایی با روال کسب و کارها در مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال جوانان جهاد دانشگاهی استان سمنان طی هشت مرحله از ورود تا اشتغال پیگیری می‌شود.
وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار، کار تیمی و خودباوری از جمله رویکردهای مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال جوانان استان سمنان در جهاد دانشگاهی استان سمنان است.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: مساله اشتغال و مشکلات اقتصادی از جمله عوامل مهم درگیری جوانان با آسیب‌های اجتماعی است.
به گفته منصفی‌راد، ایجاد اشتغال پایدار (اشتغال دست کم تا ۱۰ سال) سخت‌تر از ایجاد دیگر انواع اشتغال است، اکنون اشتغال در بخش صنعت در نهایت منجر به اشتغال حدود ۲ سال می‌شود و اشتغال پایدار تلقی نمی‌شود و جهاد دانشگاهی استان سمنان به دنبال تحقق اشتغال پایدار برای جوانان است.
مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاح مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغالزایی سمنان در جهاددانشگاهی این استان، گفت: سمنان یکی از استان‌های پیشرو در امر ساماندهی امور جوانان استان سمنان است.
روح الله اسدی ادامه داد: مراکز مشاوره کارآفرینی و اشتغالزایی در کشور وجود دارد، اما جهاد دانشگاهی استان سمنان این مرکز را با ساز و کاری متفاوت افتتاح کرده است که می‌توان گفت نخستین مرکز در کشور است.
مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اشتغال نسل جوان، گفت: برای رفع دغدغه اشتغال جوانان دستگاه‌های مختلف باید پای کار باشند و حمایت کنند.
در پایان این مراسم لوح یادبود هجدهمین سالگرد درگذشت دانشمند فقید، دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، از سوی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، به مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اهداء شد.

ارسال نظرات