بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۸۸۳
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

با هدف حمایت از ایده و طرح‌های دانشگاهی و شهرستانی و تسریع در کارآفرینی و حمایت از صاحبان ایده و طرح‌های فناورانه، مرکز رشد مشترک دانشگاه ملایر و پارک علم و فناوری همدان از ابتدای سال جاری در دانشگاه ملایر راه اندازی و شروع به فعالیت کرد.

هم اکنون این مرکز در طبقه اول ساختمان پژوهشکده انگور و کشمش مستقر بوده و با داشتن فضا‌های مناسب و دفاتر کاری در نظر گرفته شده برای واحد‌های فناور، زمینه حمایت از ایده و طرح‌های دانشگاهی را فراهم کرده است.

حضور مرکز رشد در کنار ظرفیت‌های دانشگاه مانند کارگاه ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و ظرفیت‌های علمی و اعضای هیات علمی دانشگاه زمینه موفقیت ایده و طرح‌های متقاضی را افزایش داده و همین روند زمینه ساز کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور را درون دانشگاه مهیا کرده است.

در همین راستا و پیرو فعالیت‌های این مرکز، از میان ۱۸ طرح متقاضی حمایت که برای این مرکز ارسال شد، پس از کارشناسی طرح‌ها توسط اساتید و داوران گزینش شده، تعداد ۱۳ طرح شرایط لازم برای عقد قرارداد حمایت با این مرکز را اخذ کرده و در نخستین جلسه شورای این مرکز، طرح‌های مورد نظر بررسی و بر حمایت همه طرح‌های پذیرفته شده تاکید شد.

در حال حاضر بیش از ۴۰ واحد فناور شامل واحد‌های پذیرفته شده قبل از آغاز به کار مرکز مشترک و پذیرفته شده‌های جدید، در این مرکز مستقر و در حال فعالیت هستند و دستاورد‌های مطرح بین المللی و ملی نظیر رتبه سوم مسابقات رباتیک در کشور آلمان، برگزیده نمایشگاه بین المللی در کشور ترکیه، کارآفرین برتر کشوری و استانی، فناور برتر کشوری و استانی، برگزیده‌های جشنواره‌های مطرح کشوری همچون شیخ بهایی، حرکت، ایران هلث، خوارزمی و ... گزیده‌ای از آنهاست، همچنین افزون بر ۱۱۰ گواهی ثبت اختراع و بیش از ۱۰ برند توسط این واحد‌ها اخذ شده همچنین این مرکز زمینه ساز شکل گیری ۱۰ شرکت دانش بنیان نیز هست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ملی ملایر، با توجه به این ظرفیت ایجاد شده در دانشگاه، کلیه اعضای هیات علمی و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این مرکز، طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح و با حمایت این مرکز و ظرفیت‌های دانشگاهی، زمینه ساز اجرایی شدن موفق طرح‌ها و کسب ثروت و کارآفرینی برای صاحب طرح شوند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر