ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۹۲۲
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور کسب مهارت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دوسال گذشته خبرداد.

فراگیری آموزش‌های مهارتی در سنین مختلف به ویژه از نوجوانی و جوانی راهکاری موثر برای ایجاد اشتغال و فرصتی برای کارآفرینی است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری برای افراد جویای کار نقش موثری داشته باشد.

مهارت‌آموزی علاوه بر تربیت نیروی متخصص می‌تواند برای تامین نیروی انسانی بازار کار نقش مهم و کلیدی را در ایجاد اشتغال پایدار در سطح جامعه ایفا کند.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم اکنون حوزه ماموریت سازمان فنی و حرفه‌ای به چهار بخش پژوهش، تدوین استاندارد‌های ارزشیابی و شایستگی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و آموزش مهارت تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: این کار‌ها توسط ۱۳ هزار نیروی انسانی متعهد و متخصص در بخش دولتی در حوزه‌های ستادی و استانی انجام می‌شود که از این تعداد حدود ۴۸۰۰ نفر مربی در بخش دولتی هستند.

عظیمی گفت: زیرساخت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه دولتی ۶۵۸ مرکز آموزش در کشور است و تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور از وجود مراکز فنی و حرفه‌ای بهره‌مند هستند که این مراکز جدا از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ذیل وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ذیل وزارت علوم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دولت که گسترش مهارت آموزی در کشور است طی دو سال گذشته ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی آموزش مهارتی کسب کردند که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

عظیمی در خصوص صدور مجوز مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: زمان صدور مجوز مراکز فنی و حرفه‌ای به سه روز کاهش پیدا کرده است که همین موضوع باعث شده میزان مجوز‌های صادر شده آموزشگاه‌های آزاد ۱۳۰۰ درصد رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای انجام شده توسط سازمان فنی حرفه‌ای با رشد ۴۸ درصدی همراه بوده و صدور گواهینامه‌های مهارتی برای کارآموزان ۷۲ درصد رشد داشته است که تمام این توفیقات کسب شده در زمینه مهارت آموزی در کشور نتیجه اهمیت و اهتمام دولت به موضوع مهارت آموزی در کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: هم اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به ۱۹ گروه رسمی از قبیل روستاییان و عشایر، دانشجویان، دانش آموزان، فارغ التحصیلان، زنان سرپرست خانوار و دیگر گروه‌ها آموزش می‌دهد و آموزش‌ها در همه رده‌های سنی و مشاغل و حرف گسترده است.

برچسب ها:

ارسال نظرات