بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۲۰۱۲
محفوظی با انتقاد از به کارگیری مدیران پروازی مطرح کرد:
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اگرچه حدود ۳۰۰ نفر از طریق آزمون در فاز ۲ پالایشگاه آبادان استخدام شدند که نزدیک به ۹۵ درصد آن‌ها بومی هستند اما با این وجود هنوز فقط ۳ درصد اشتغال در این صنعت به استان خوزستان اختصاص یافته است.
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

سیدمجتبی محفوظی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کم و کیف انجام مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در مناطق نفت‌خیر، گفت: اگرچه انتقادهای به عملکرد دولت وارد است اما در این مدت اقدامات خوبی در زمینه انجام مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق نفت‌خیز توسط وزارت نفت انجام شده، هرچند فاز 2 پالایشگاه آبادان هنوز به مسئولیت‌های خود در مقابل مردم آبادان عمل نکرده است، چراکه باید عوارض خود را به شهرداری پرداخت کند، همچنین تاکنون بودجه مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی ازسوی آن‌ها به مسئولان شهری پرداخت نشده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم و کیف بومی‌گزینی در شرکت‌ها و پالایشگاه‌های نفتی، افزود: نزدیک به 70 درصد ارزش‌افزوده کشور حاصل از استخراج و فروش نفت و گاز است، اما متأسفانه فقط 3 درصد اشتغال در این صنعت به استان خوزستان اختصاص یافته است که این تفاوت ناعادلانه در سهم اشتغال، به معنای اجحاف در حق جوانان بومی استان است و نشان از کمبود بومی‌گزینی در صنعت نفت است.
وی ادامه داد: البته به تازگی پس از الحاق فاز 2 پالایشگاه آبادان به پالایشگاه مادر، حدود 300 نفر از طریق آزمون استخدام شدند که نزدیک به 95 درصد آن‌ها بومی هستند لذا این اقدام توانست رضایت نسبی در میان مردم و جوانان منطقه ایجاد کند.
نایب‌ رئیس‌ فراکسیون اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به کارگیری مدیران پروازی در صنعت نفت مناطق نفت‌خیز، درخواست کرد که وزاری مربوطه به این مهم ورود کرده و سهم مردم این مناطق را از صنعت نفت احیاء کنند.

ارسال نظرات