بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۰۶۵
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت ماشین‌سازی اراک 21 دیماه 1402 با حضور اکثریت سهامداران برگزار و پرداخت 20 ریال سود نقدی به ازای هر سهم از طریق سامانه سجام مورد تصویب قرار گرفت.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

به گزارش بازارکار، دکتر رضا سرایی مدیرعامل ماشین‌سازی اراک در گزارش هیات مدیره به مجمع گفت: به رغم چالش‌هایی که در سال مالی گذشته با آن روبرو بودیم، با تلاش فوق‌العاده برای افزایش و بهبود شاخص‌های کمی و کیفی تولید، بهینه‌سازی و ساماندهی فرآیندهای تولید، شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها، برگزاری جلسات متعدد تخصصی با مدیران و کارشناسان شرکت و جلسات متعدد با کارفرمایان و مدیران طرح‌های ملی و مقامات حاکمیتی، دستاوردهای خوبی ایجاد شد.
وی افزود: ضمن بازدیدهای میدانی از خطوط تولیدی و پروژه‌های در دست اجرا و ارائه تمهیدات لازم به منظور تسریع در روند اجرای پروژه‌ها و استفاده از افراد مجرب و صاحب نظر در صنعت، روند سودآوری شرکت را حفظ کردیم.
دکتر سرایی اظهار داشت: با انجام پروژه‌های بزرگ همچون سنوات گذشته، برگ زرینی به کارنامه موفقيت‌های شرکت افزوده شد و همواره به برنامه‌های راهبردی خود در مسیر بازمهندسی ساختار سازمانی شرکت، ایجاد تفکر و سیستم پیمانکار عمومی (GC) با هدف اخذ مگاپروژه‌ها و استفاده از ابزارهای تامین مالی ادامه دادیم.
وی بیان کرد: اصلاح ساختار شرکت، ایجاد واحد سرمایه‌گذاري و تامین مالی، متنوع‌سازي ابزارهاي تامین مالی و ایجاد واحد ارزیابی گروه‌هاي تخصصی و شرکت‌ها از مهم‌ترین اقدامات زیربنایی طی سال مالی گذشته بود.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با اشاره به توسعه فعالیت‌هاي صادراتی این شرکت در سال مالی 1402، اضافه کرد: ایجاد ساختار توسعه بازار هوشمند، تهیه طرح توسعه و نوسازي و بهسازي ماشین آلات و تجهیزات، توجه به سودآوري براي سهامداران خرد، مقبولیت بین شرکاي استراتژیک و سودآوري قابل قبول براي فرهنگیان به عنوان ذینفعان اصلی شرکت از سایر اقدامات تیم هیات مدیره بوده است.
وی همچنین استفاده از اوراق بدهی در بازار سرمایه و تلاش جهت عرضه شرکت‌هاي زیرمجموعه و یا شرکت‌هاي دانش بنیان ایجاد شده در بازار سرمایه را گام‌های اساسی شرکت در سال مالی مورد اشاره عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با اشاره به افتخارات این شرکت گفت: انتخاب ماشین‌سازی اراک به عنوان واحد نمونه صنعتی سال 1402 و اخذ گواهینامه 17025 در این زمره هستند.
وی افزود: برنده شدن ماشین‌سازی اراک درمناقصه‌های طراحی، ساخت و نصب مخازن کروی پتروشیمی مهر پترو کیمیا، برج و راکتور و ظروف تحت فشار پروژه احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس، مهندسی، تامين مواد، ساخت و حمل شش دستگاه مخزن کروی پتروشيمی هيرسا پليمر سهند، طراحی، ساخت، حمل و نصب و تحویل تجهیزات نیروگاه کارون، تامین تجهیزات جهت ارتقای شرکت پالایش نفت اصفهان، ساخت مخزن کروی پتروشیمی بندر امام، تامین فلنج توسعه میدان آزادگان جنوبی، اجرای زیرسازی محور چمخاله-رودسر و ساخت پل سلمانرود، انعقاد قرارداد ساخت مخازن کروی پتروشیمی هرمز و انعقاد قرارداد ساخت 30 دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی، ملحقات و بالابر از جمله مناقصه‌هایی بوده که ماشین‌سازی اراک در آنها برنده شده است.
وی همچنین تصریح کرد: تهیه صرف سهام با سلب تقدم از سهامداران عمده جهت استفاده از قابلیت‌های بازار سرمایه و جهت‌دهی منابع داخلی و پتانسیل‌های رشد شرکت به سمت سهامداران خرد، متنوع‌سازی ابزارهای مالی و استفاده از تمامی قابلیت بازار پول و سرمایه، افزایش کارآیی بخش‌های مالی و بازرگانی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی جاری شرکت نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ضمن تاکید بر تقویت سیستم حسابرسی داخلی به عنوان یک برنامه راهبری این شرکت در سال آتی، اظهار داشت: تقویت سیستم کنترل داخلی و پیاده‌سازی الگوی نظارت و مدیریت بلادرنگ وجوه مالی، بهینه‌سازی فرآیندهای مالی، بازرگانی و خرید در شرکت، تقویت بنیه مالی و حقوقی شرکت، نظارت مستمر و اثربخش شرکت‌های تابعه، افزایش سهم شرکت از بازار سرمایه و تلاش جهت عرضه اولیه شرکت‌هاي زیرمجموعه از دیگر رئوس برنامه‌های راهبردی شرکت است.
وی افزود: تلاش جهت تامین مالی شرکت دانش بنیان آکام، برنامه‌ریزی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، توجه ویژه به مرکز آموزش ماشین‌سازی اراک و افتتاح هنرستان فنی و حرفه‌ای شهدای ماشین‌سازی اراک نیز بخش مهمی از برنامه‌های راهبردی هستند.
مدیرعامل ماشین‌سازی اراک گفت: تحقق اهداف توسعه‌‌ای شرکت بدون تامین مالی و دسترسی به نقدینگی میسر نیست هرچند در این خصوص استراتژی‌هایی با جدیت پیگیری می‌شود که شامل فروش اموال راکد و استفاده از نقدینگی حاصل از فروش آن برای توسعه شرکت و تامین سرمایه در گردش تولید، استفاده از سرمایه‌گذاران و تامین مالی برای تولید محصولات دانش‌بنیان به‌صورت مشترک و استفاده از اوراق بدهی در بازار سرمایه است.
دکتر سرایی در پایان گزارش خود به این نکته اشاره کرد که هیأت مدیره معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت¬های کسب شده، با تلاش متخصصین، کارشناسان و کارکنان و در سایه حمایت‌های بی‌دریغ و با پشتوانه سهامداران حاصل شده است، گفت: این اطمینان را به سهامداران عزیز می‌دهیم که هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت، امانت‌دار سهامداران بوده و به منظور حفاظت و صیانت از ارزش واقعی دارایی‌های ماشین‌سازی اراک از انجام هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزد و در راستای تحقق اهداف استراتژیک و با اعتقاد راسخ و تکیه به تلاش و دانش کارکنان خود به روند پویایی و موفقیت شرکت ادامه‌ خواهد داد.
وی تعامل مطلوب، استفاده از نظرات، انتقادات سازنده و رهنمودهای سهامداران را موهبتی با ارزش عنوان کرد و افزود: ارزش‌آفريني براي دهها هزار سهامدار شركت ماشین‌سازی اراک، افتخاري ملي است كه همگی به آن مي‌باليم.
در پایان مجمع ضمن تصویب صورت‌های مالی، ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی منتهی به 1402/06/31، پرداخت 20 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به سهامداران از طریق سامانه سجام مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام‌نگر آریا به عنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي و موسسه حسابرسي و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود به عنوان بازرس قانوني علي‌البدل برای سال مالی منتهی به 1403/6/31 انتخاب شدند.
پس از پایان مجمع عادی، مجمع فوق‌العاده بلافاصله تشکیل و ماده 2 اساسنامه در خصوص موضوع فعالیت شرکت اصلاح شد.
مهم‌ترین محصولات تولیدی ماشین‌سازی اراک در سال مالی 1402
دکتر سرایی در ادامه ضمن اشاره به مهم‌ترین محصولات تولیدی شرکت در سال مالی 1402، بیان کرد: ارسال دومین راکتور اصلی تجهیزات ویژه فرایندی متانول پروژه انرژی سپهر جهت پتروشیمی سیراف، نصب موفقیت‌آمیز نخستین راکتور فوق سنگین ساخته شده توسط ماشین‌سازی اراک در عسلویه برای اولین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی، ساخت و نصب برج فرآیندی پتروشیمی مهر پترو کیمیا برای اولین بار در ایران، آغاز عملیات نصب پل قوسی گلورد واقع در مازندران، حمل و ارسال راکتور احیای آهن اسفنجی شرکت فولاد واقع در کرمان، تست و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پل‌های شناور برای اولین بار توسط ماشین‌سازی اراک و ساخت و ارسال اولین تجهیز خط ریخته‌گری صنایع معدنی چادرملو از مهم دستاوردهای شرکت در سال مالی گذشته بود.
رئوس برنامه‌هاي راهبردي ماشین‌سازي اراک
دکتر سرایی در ادامه ضمن اشاره به رئوس برنامه‌هاي راهبردي ماشین‌سازي اظهار داشت: بازمهندسی ساختار سازمانی و صنعتی شرکت، ارتقای سرمایه در گردش، مذاکره با تمامی شرکت‌های تامین سرمایه موجود و فعال در بازار سرمایه و نهادهای مالی ذیصلاح و پیگیری مؤثر وصول مطالبات و کاهش دوره بازگشت مطالبات از جمله این برنامه‌ها است.
توسعه دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک
دکتر سرایی با تاکید بر اهمیت دانش‌بنیان در این شرکت، بیان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید در فروش محصولات و ایجاد سامانه فروش در سایت شرکت، تداوم داخلی‌سازی تجهیزات صنعت پتروشیمی و پالایشگاه، ایجاد ذهنیت قوی نسبت به ماشین‌سازی اراک و صنعت‌ساز بودن آن و در نهایت ارتقای مسئولیت اجتماعی و تامین سرمایه در گردش شرکت جزو اهم برنامه‌های آتی شرکت محسوب می‌شود.
تصویب سود نقدی 20 ریالی به ازای هر سهم
در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 1402/06/31 قرائت شد که مدیر مالی شرکت به بندهای بیان شده توسط حسابرس پاسخ داد.






ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر