بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۲۷۶
شهردار یزد از افزایش نزدیک به هفت برابری ظرفیت بازارچه‌های محصولات کسب و کار‌های خانگی در این شهر خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری در جلب مشارکت خیران، توسعه کسب و کار‌های خانگی و اشتغال زنان سرپرست خانوار است.
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

شهردار یزد از افزایش نزدیک به هفت برابری ظرفیت بازارچه‌های محصولات کسب و کار‌های خانگی در این شهر خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری در جلب مشارکت خیران، توسعه کسب و کار‌های خانگی و اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

«ابوالقاسم محی الدینی» با اشاره به این که جلب مشارکت مردم در تمامی حوزه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهر هم تا زمانی که مشارکت مردم وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار کسب نتیجه بسیار خوب داشت.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیرین شهرساز یزد خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت‌ها و فعالیت خیرین شهرساز کار را با یک نگاه شروع کردیم و آن اینکه این شهر را گذشتگان ما و خود مردم ساختند و برای آینده آن هم مردم باید مشارکت داشته باشند و ما به عنوان شهرداری تنها مداخلات کوچکی می‌توانیم داشته باشیم.

شهردار افزود: تمام آن چیزی که در شهر‌ها در حال رخ دادن است، در واقع از محل درآمد‌های خود مردم است و اتفاقاتی هم که در گذشته برای این شهر به وقوع پیوسته و تاسیساتی که به وجود آمده از جمله آب انبارها، درمانگاه‌ها، خانه‌های امور خیریه و ... توسط مردم ساخته شده و خیلی از آن‌ها برای خدمات مختلف وقف شده است.

محی الدینی تصریح کرد: با این نگاه از سال گذشته تاکنون توانستیم برخی اقدامات خوب و مناسب را ایجاد کنیم که همین موارد برای شهر نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

وی در ارتباط با این اقدامات گفت: در خیرآباد ورزشگاهی را با اعتبارات خیری ساختیم و اتفاقات ریز و درشت دیگری هم در زمینه نمازخانه‌ها، بوستان‌ها و برخی زیرساخت‌ها و امکانات دیگر با مشارکت خیرین انجام گرفت.

شهردار یزد بیان کرد: در حال حاضر هم برنامه ریزی بر روی چند موضوع مشخص متمرکز شده که یکی از این موارد، توسعه اشتغال‌های خانگی است به گونه‌ای که ما در ابتدای کار در بازارچه‌های ایجاد شده نزدیک به ۶۰ میز داشتیم، ولی الان با گسترش این بازارچه‌ها، بالغ بر ۴۰۰ میز برای عرضه محصولات کسب و کار‌های خانگی در سطح شهر داریم.

محی الدینی افزود: اخیرا هم در تهران با چند نفر از خیرین یزدی صحبت کردیم و مقرر شد که چند مورد دیگر آماده شود و به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که منتظر اشتغال هستند، دستگاه‌های چرخ خیاطی، دار‌های قالی بافی و دستگاه‌های شربافی تامین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا برای توانمند شدن این زنان سرپرست خانوار استفاده شود.

وی گفت: حتی یکی از خیرین محترم هم اعلام آمادگی کرد که نقدینگی اولیه مورد نیاز این افراد را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند بدون مشکل کار خود را آغاز کرده و به درآمد برسند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی الدینی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که ما به دنبال آن هستیم، اشتغال برای این قشر است و اعتقاد داریم که اگر اشتغال زنان سرپرست خانوار ایجاد شود و برخی اتفاقات دیگری که به دنبال آن هستیم رخ دهد خیلی از مشکلات و آسیب‌ها را نخواهیم داشت.


حمید رضا دهقان

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر