بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۲۲۸۳
با مشارکت هشت بانک، ۶ شرکت دانش‌بنیان و ۲ پیام‌رسان فعال
نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین احسان و نیکوکاری با مشارکت هشت بانک، ۶ شرکت دانش‌بنیان و ۲ پیام‌رسان فعال در حوزه خیر و احسان آغاز شد.
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین احسان و نیکوکاری با حضور رئیس و اعضای هیات امنای کمیته امداد، محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، نمایندگان بانک‌های فعال در حوزه احسان و نیکوکاری و صاحبان ایده‌های برتر در حوزه فناوری خیر و احسان آغاز شد.
سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به اهداف برپایی این رویداد، گفت: هدف از این رویداد این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران، ایده‌های برتر خود را ارائه دهند تا در زیست‌بوم احسان و نیکوکاری، تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه‌های مختلف صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیتهای کمیته امداد در فضای مجازی جریان دارد و باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد ادامه داد: نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان باید در بستر فضای مجازی به صورت شفاف توسعه یابد.
زارع‌زاده با اشاره به مراحل اجرا و داوری‌ ایده‌های این رویداد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می‌شود و از ایده‌ها در صورت نیاز حمایت می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جز حامیان و شریکان ما هستند.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد اکید کرد: این رویداد دارای جنبه‌های مختلفی است، که یکی از آنها توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است که بخشی از آن برای خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مدل‌های امداد خوداشتغالی و کاریابی و راهبری شغلی بوده است، خاطرنشان کرد: در اینجا بحث توانمندسازی مددجویان مطرح است تا خودشان بتوانند در فضای مجازی اشتغال داشته باشند و کار کنند لذا توسعه اشتغال از اهداف این بستر است.
زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حریم خصوصی و امنیت باید جزو الزامات این طرح تحولی باشد، تاکید کرد: هدف کلی این رویداد توسعه زیست‌بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی است.

ارسال نظرات