بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۳۴۰
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در سال جاری در استان خبر داد.
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش بازارکار ازروابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «فریبا آیت اللهی» با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است، افزود: تاکنون یکهزار و ۳۵۳ نفر به میزان یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد یکهزار و ۵۵ نفر دریافت کردند و بقیه هم تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی را یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بیان و اظهار کرد: این میزان تسهیلات براساس شاخص جمعیت ، نرخ بیکاری ، تعداد مجوزهای صادر شده و رشته‌های شغلی با توجه به رویکرد مناطق کم برخودار در بین ۱۲ شهرستان استان توزیع شده است.

آیت اللهی با بیان اینکه تسهیلات یاد شده به دو صورت مستقل و پشتیبان به متقاضیان پرداخت می شود، تصریح کرد: در مشاغل خانگی به صورت مستقل، فرد به صورت خوداشتغالی از دریافت تسهیلات بهره مند می شود و در مشاغل خانگی بخش پشتیبان، فرد به عنوان راهبر بر اساس طرح و به ازای تعداد نیروی انسانی که اشتغال‌زایی کرده است، تسهیلات دریافت می کند.

وی سقف تسهیلات پرداختی برای متقاضی پشتیبان تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد و باز پرداخت هفت ساله بیان کرد و افزود: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض‌الحسنه و با عاملیت هشت بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: از محل تبصره ۱۸ هم مجموعا تاکنون ۷۲ طرح به مبلغ ۵۶۶ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: اداره کل تعاون ، رفاه و امور اجتماعی استان تنها دستگاهی است که علاوه بر حمایت طرح های خرد مشاغل خانگی و تعاونی ها از طرح های دیگر دستگاههای اجرایی استان از محل تبصره یاد شده نیز حمایت می کند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر