بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۶۲۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۵۵ فقره وام بدون بهره اشتغال و رفع نیازهای ضروری از ابتدای سالجاری تاکنون به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش پرداخت شد.
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

به گزارش بازارکار، مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به مددجویان زیر پوشش این نهاد توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وام پرداخت شده است.
وی افزود: از مجموع تعداد کل پرداختی ها؛ ۴۳۳ فقره مربوط به حوزه اشتغال و یکهزار و ۷۳۴ فقره نیز مربوط به کارگشایی برای رفع نیاز ها در بخش های مختلف است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین ۸۰۳ فقره وام برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام مددجویان، ۳۱۶ فقره وام فرهنگی به دانشجویان و مابقی وام ها نیز در بخش های دیگر نیاز مددجویان بوده است.
وی افزود: این نهاد تلاش می کند تا اساسی ترین نیازهای مددجویان که شامل مسکن، اشتغال و مشکلات معیشتی است را با همکاری خیران و موسسات نیکوکاری و ارگان ها و نهاد ها برطرف کند.
الهی راد خاطرنشان کرد:‌ تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت های مالی و اعتباری نیکوکاران، گسـترش فرهنگ یاری رساندن به نیازمندان جامعه و همچنین گره گشایی از مشکلات نیازمندان از اهداف راه اندازی صندوق امداد ولایت است.
وی خاطرنشان کرد: خیران در سپرده ویژه این صندوق می توانند نسبت به معرفی افراد نیازمند برای دریافت وام از محل سپرده خود اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، کارمزد دریافتی وام های صندوق امداد ولایت را سه درصد اعلام کرد و یادآور شد: این کارمزد تنها یک بار در طول مدت اقساط دریافت می شود و پرداخت تسهیلات در این صندوق با کمترین تشریفات اداری انجام می گیرد.
امضای ۸۰ میلیارد ریال تفاهم نامه با خیران
وی در بخش دیگری از سخنانش بر کمک خیران برای رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان تاکید کرد و گفت:‌ این نهاد ۴۶ تفاهم نامه به میزان ۸۰ میلیارد ریال با خیران در سال جاری امضا کرده است که این میزان کمک را به عنوان تسهیلات در اختیار مددجویان قرار خواهیم داد.
الهی راد افزود: از مجموع تفاهم نامه ها در سال جاری ۳۰ فقره تفاهم نامه اجرایی شده است.
خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر