ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۲۶۷۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر شناسایی ظرفیت‌های شغلی لرستان جهت جذب نیرو در بازار کار تأکید کرد.
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱


سید فرهاد ناصری‌نیا، هشتم بهمن ماه در جلسه کمیته اجرایی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی لرستان ضمن تأکید بر اهمیت ثبت اطلاعات و آمار شاخص‌های اشتغال در سامانه کشوری جستجوی شغل، اظهار کرد: مراکز کاریابی غیر دولتی و مشاوره شغلی استان ضمن رصد بازار کار واحد‌های اقتصادی، اطلاعات به کار گمارده شدگان را در سامانه جستجوی شغل به ثبت رسانند.

این مسئول ادامه داد: جذب حداکثری افراد جویای کار و به کارگماری آنان و مشاوره شغلی یکی از وظایف اصلی کاریابی‌هاست و در این راستا عملکرد این کاریابی‌ها به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر این اساس رتبه‌بندی خواهند شد و در صورت عملکرد ضعیف مجوز این مراکز باطل می‌شود.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های شغلی لرستان جهت جذب نیرو در بازار کار تأکید کرد و افزود: در سطح استان باید با هم‌افزایی و تعامل با واحد‌های اقتصادی، فرصت‌های شغلی را برای افراد جویای کار معرفی کنند و حداکثر افراد بومی هر منطقه را جهت کار معرفی کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: شناسایی فرصت‌های شغلی، معرفی متقاضیان به فرصت شغلی، به کارگماری افراد جویای کار و مشاوره شغلی از وظایف کاریابی‌هاست و عملکرد مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیرفعال حذف می‌شوند تا ظرفیت‌های جدید برای ایجاد کاریابی برای متقاضیان فراهم شود.

ناصری‌نیا با اشاره به اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان موظف به بررسی وضعیت آمار و عملکرد کاریابی‌های استان و ساماندهی و پالایش این مراکز است، اضافه کرد: با رصد عملکرد مراکز مشاوره شغلی، کاریابی‌های غیرفعال حذف می‌شوند تا ظرفیت‌های جدید جهت ایجاد کاریابی برای متقاضیان فراهم شود.

ارسال نظرات