اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۲۷۸۱
در سامانه جست‌وجوی شغل، ۷ هزارفرصت شغلی خالی درخراسان رضوی وجود دارد.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در خصوص میزان اشتغال در استان گفت: بیش از ۹۰ درصد اشتغال استان خراسان رضوی در بخش خصوصی انجام می‌ شود که در این امر رتبه سوم را در کشور دارا هستیم.
محمد امین بابایی افزود:همچنین از حیث بیکاری هم دومین نرخ بیکاری در ایران در استان خراسان رضوی مشاهده می‌شود که این نرخ ۵.۳ است. از لحاظ مشارکت اقتصادی هم با ۴۴.۵ درصد هفتمین استان در کشور هستیم که نرخی بالاتر از نرخ میانگین مشارکت اقتصادی در آن موجود است.
وی گفت:با توجه به راه‌اندازی سامانه امکان ثبت فرصت‌های شغلی توسط کارفرمایان و درخواستهای شغلی توسط کارجویان با مراجعه به سامانه مذکور به ادرس shoghl.mcls.gov.ir و یا مراجعه به دفاتر کاریابی استان فراهم شده است.
او در خصوص برنامه های اداره کل کار در ایام دهه فجر نیز گفت:اجرای بیش از ۳۰۹ برنامه در استان طرح‌ریزی شده است ،شاخص‌ ترین این برنامه‌ها شامل زنگ انقلاب در کارخانجات، جشن دهه فجر با حضور جامعه کارگری، نماز جمعه سراسری در سطح استان با حضور کلیه مدیران و در حاشیه آن میز خدمت وزارت کار فعال خواهد بود.
محمد امین بابایی افزود: در روز ۲۲ بهمن در مسجد حجت انشاالله ایستگاه اشتغال کارافرینی برپا خواهدشد.
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: همچنین در هفته آینده یعنی ۱۵ تا ۱۹ بهمن در میز خدمت به صورت ویژه پاسخگوی مردم و کارگران هستیم.
او افزود: انواع مسابقات ورزشی، مقاله‌ نویسی، کتابخوانی، بازدید از واحد‌ های کارگری و بررسی مشکلات کارگری از نزدیک توسط ده دستگاه زیر مجموعه وزارت کار انجام خواهد شد.
بابایی گفت: افتتاح خانه فرهنگ شرکت نان قدس رضوی، مشاهده دستاورد‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی، مسابقات قرآنی ویژه جامعه کارگری و سلسله نشست‌هایی بحث امید آفرینی و جهاد تبیین از دیگر برنامه‌ های اداره کل کار استان در دهه فجرخواهد بود.
 

ارسال نظرات