بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۲۹
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در دوره آموزشی شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان که با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در سطح واحدهای کارگری دارای خانه بهداشت فعال برگزار شد، گفت: تبیین فرهنگ سلامت در بین جامعه کار و تولید از اولویت‌های وزارت کار است.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» در این نشست با بیان اینکه مقوله سلامت از مصادیق توسعه در جوامع دنیا است، اظهارکرد:  اثربخشی و بهره‌وری جامعه به ویژه جامعه کار و تولید مرهون توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران است.

پیشکاری با بیان اینکه مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه‌ها صنعتی و تولیدی هستند، تصریح کرد: توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران از وظایف وزارت کار است و اهمیت دادن به مقوله سلامت و بهداشت منجر به اثر بخشی، بهروری بیشتر و بهبود عملکرد کارگران در محیط‌های کاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۶ میلیون نفر از جمعیت کشور به طور مستقیم مخاطب وزارت کار هستند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقوله سلامت را در اولویت سیاست‌های خود قرار داده که در این راه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیز این وزارتخانه را کمک کرده و همکاری نزدیک دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بحث آموزش و توانمندسازی را در حوزه سلامت مهم ارزیابی کرد و با بیان این که در سایه سلامت جسمی، روحی و روانی کارگران و خانواده های آنان می توان به اقتصاد اثربخش دست یافت، بیان کرد: مقوله سلامت و بهداشت باید ابتدا از درون خانواده و مدارس شروع شده و آموزش داده شود.

پیشکاری با بیان این که ۸۶ خانه بهداشت کارگری در واحد های بالای ۵۰ نفر در کردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با همت و تلاش تمامی دستگاه های عضو شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان و واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال آینده شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی واحد های مشمول این طرح در سطح استان خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست با قدردانی از مدیر کل کار کردستان در خصوص راه اندازی خانه های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر و توجه به بهداشت و سلامت کارگران، آموزش و بازآموزی مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری را از مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد سلامت در جامعه خواند و اظهار کرد: در نتیجه آموزش و دوره‌های بازآموزی شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان،  یکی از خانه های بهداشت کارگری استان، خانه بهداشت برتر کشوری در سال جاری شده است.

فرزام بیدار پور با بیان اینکه کارفرماهای استان خود به این نتیجه رسیده‌اند که برپایی خانه‌های بهداشت کارگری در بهره وری و راندمان واحد های تولیدی مفید فایده بوده و بر روند تولید نیز اثرگذار است، گفت: سلامت محیط کار و سلامت کارگران در توجه به خانه های بهداشت کارگری تضمین می شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر