بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۴۷
استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۹۱۴ پروژه با اعتبار ۳۸۰ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸ همت در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶


به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد ۸۷۱ پروژه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال افتتاح و ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های عمرانی دهه فجر استان گفت: در بخش گازرسانی ۱۹۹ پروژه با اعتبار بالغ بر هفت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می شود که بهره‌برداری از گازرسانی ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانوار است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آغاز عملیات گازرسانی به ۶ هزار و ۶۱۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح سه شهرستان از دیگر پروژه‌های مهم این بخش بوده که ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در بخش برقرسانی هم بهره‌برداری از پروژه‌های احداث و توسعه برق ۱۳۲ کیلو ولت در شهرستان‌های خوسف و نهبندان را با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال شاهد خواهیم بود.
قناعت با اشاره به بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر خط انتقال پست برق ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه در دهه فجر ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی احداث سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان نیز از دیگر پروژه‌های مهم این حوزه بوده که بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پروژه برای حوزه توسعه، انتقال و فوق توزیع استان افتتاح شده، ۶۳۰ میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح و ۹هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال پروژه در دست اجرا است.
هزینه کرد ۳۱ هزار میلیارد ریالی برای حوزه راه‌های استان
استاندار خراسان جنوبی بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان تا پایان سال را یادآور شد و گفت: برای این پروژه‌ها نیز ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخشی از آن دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۳ پروژه بهسازی، تکمیل و روکش آسفالت راه‌ها و افتتاح ۵۱ پروژه راهداری از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در بخش راه است.
قناعت گفت: در بخش آب هم بهره‌برداری از ۲۱ پروژه آبرسانی روستایی برنامه‌ریزی شده که اعتبار آن بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با اشاره به بهره‌برداری چهار پروژه آبرسانی شهری همزمان با دهه فجر عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های امسال برای دهه فجر است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: افتتاح ۲۶ باب پروژه ورزشی با مساحت بیش از ۸۰ هزار متر مربع، بهره‌برداری از ۱۹ پروژه زمین چمن مصنوعی و ۲ سالن ورزشی از دیگر پروژه‌های عمرانی دهه فجر امسال است.
وی افتتاح مرکز ناباروری بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های دهه فجر برشمرد و گفت: همچنین هفت پایگاه اورژانس در سطح استان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
قناعت عنوان کرد: بهره برداری از ۲ بیمارستان ۳۲ تختخوابی در خوسف و بشرویه با مجموع اعتبار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان برای ایام دهه فجر امسال است.
وی به پروژه‌های عمران شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز به بهره‌برداری از ۶۶۹ واحد مسکونی شهری و روستایی با اعتبار بالغ بر چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمران شهری با اعتبار چهار هزار و ۳۹ میلیارد ریال می‌توان اشاره کرد.
بهره‌برداری از ۴۱ پروژه توسعه شبکه همراه در روستاهای استان
استاندار خراسان جنوبی بهره‌برداری از ۴۲ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال را یادآور شد و افزود: ۴۱ پروژه توسعه شبکه همراه و اینترنت پرسرعت روستایی هم با اعتبار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: در بخش صنعت و معدن استان هم افتتاح ۲۶ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که برای هزار و ۵۲۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
قناعت افزود: همچنین در این بخش هفت پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال برای اشتغال هزار و ۴۰۶ نفر آغاز به کار خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی افزود: در ۲ سال گذشته پنج هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار بیش از هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال برای استان اجرایی شده که از این تعداد پنج هزار و ۲۲۵ پروژه با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال افتتاحی و ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزار و ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی بوده است.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مهمترین پروژه‌ای که در دولت سیزدهم عملیاتی شد و خراسان جنوبی هم از منتفع می‌شود انتقال آب از دریای عمان است که ۵۰ همت اعتبار برای آن پیش بینی شده و علاوه بر خطوط اصلی در خطوط فرعی به تمام شهرستان‌های استان آبرسانی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال گاز از سمت زابل گفت: با بهره برداری از این پروژه تا سال آینده ۱۱ میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت گاز استان و منطقه شرق کشور اضافه می شود.
قناعت همچنین با پیشنهاد عکاس ایرنا مبنی بر استفاده از ظرفیت بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، برای معرفی بیشتر استان موافقت و تاکید کرد برنامه ریزی لازم برای اعزام جمعی از خبرنگاران برای بازدید از این نمایشگاه انجام شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر