بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۵۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به مناسبت دهه فجر۹۱ طرح کشاورزی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا بهراملو با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۳ طرح در حوزه آب و خاک شامل احیا و بازسازی قنوات، سامانه نوین آبیاری و پوشش کانال‌ها است، گفت: چهار طرح نیز در حوزه امور عشایری، چهار مورد شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۱۶ پروژه در بخش باغبانی به بهره‌برداری می‌رسد.
او افزود: در حوزه تعاون روستایی یک طرح، در بخش دام پروری هشت طرح همچون پرورش گوسفند داشتی، گاوداری شیری و پرواری و در بخش دامپزشکی یک مورد طرح افتتاح می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در بخش شیلات و آبزی‌پروری پنج طرح قابل افتتاح است تاکید کرد: در حوزه صنایع کشاورزی و تبدیلی ۱۲ پروژه، در صنعت طیور پنج طرح و در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۵ طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
بهراملو گفت: هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان افتتاح این طرح‌ها یک‌هزار و ۸۵۹ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۷۱۷ نفر اشتغال غیر مستقیم به دنبال دارد، گفت: در حوزه بهینه سازی پروژه‌های آب کشاورزی ۶۷ پروژه به شکل همزمان در سراسر استان از محل پروژه‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کلنگ زنی می‌شود.
بهراملو با اشاره به برپایی میز خدمت در ۱۰ روستای استان طی دهه مبارک فجر گفت: دیدار‌های مردمی و بررسی مشکلات کشاورزان در ۱۰۰ روستای استان از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر می‌باشد.
او با اشاره به قدردانی از کشاورزان نمونه ملی استان در دهه فجر گفت: ۴۱ کشاورز نمونه ملی در دهه مبارک فجر در روستا‌های استان طی مراسمی با حضو خانواده تجلیل می‌شوند چرا که کشاورزان پیشرو، نخبگان عرصه تولید به حساب می‌آیند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مساحت اراضی کشاورزی استان یک میلیون هکتار است به نحوی که سالانه ۴.۸ میلیون تن محصول تولید می‌شود گفت: ۸۷ درصد محصولات زراعی استان وابسته به آب است بنابراین متولیان تولید، کشاورزان و بهره‌برداران باید از آب مراقبت کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر