بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۸۶
هرمزگان قطب تحول اقتصاد دریا محور است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان هرمزگان به واسطه موقعیت استراتژیک خود، قطب تحول در اقتصاد دریامحور مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

به گزارش بازارکار از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار در استان هرمزگان، با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: توسعه عدالت اجتماعی و ترمیم شکاف طبقاتی از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی افزود: نظام اسلامی در مسیر الگوسازی و ارائه مدل کارآمد و اثرگذار برای جامعه جهانی است.
 
مرتضوی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برخی کشورهای صادرکننده، ورود کالا را به کشور تحریم کرده بودند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: امروزه در جمهوری اسلامی ایران دو عنصر علم و اراده با همدیگر مسیر تعالی این کشور را به پیش می‌برد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به واسطه ایستادگی بر شعار استقلال و آزادی تحت شدیدترین تحریم های استکبار جهانی قرار گرفته است اما با این وجود مسیر رشد و پیشرفت این کشور با سرعت دنبال می‌شود.
 
مرتضوی به ظرفیت های کلان هرمزگان برای اثرگذاری در روند توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سفر دوم ریاست جمهوری به استان برای پیگیری روند اجرای مصوبات دور اول و تدوین برنامه ها و مصوبات جدید است.
 
وزیر کار تأکید کرد: نرخ بیکاری در هرمزگان کاهش چشمگیری داشته است و این به واسطه اهتمام دولتمردان و همراهی بخش خصوصی است.
 
وی اظهار داشت: هرمزگان دارای نعمات خدادادی است که جمعیت چند برابر فعلی استان را می تواند پوشش دهد.
 
مرتضوی مزیت دریا را بسیار مهم دانست و گفت: هرمزگان می تواند با اتکا به اقتصاد دریا محور در منطقه جنوب کشور تحول چشمگیری ایفا کند.
 
وزیر کار بیان کرد: ظرفیت های استان بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است و باید با ساماندهی نیروی انسانی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای این مهم عملیاتی شود.
 
وی به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم نظارت دولت در روند توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: رشد تولید باید با محوریت صنایع و واحدهای بخش خصوصی فراهم شود.
 
مرتضوی رفع موانع تولید در استان هرمزگان را نیازمند کار جهادی و مستمر عنوان کرد و گفت: در همه ارکان دولت برای رشد تولید آمادگی لازم وجود دارد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي توجه به موضوع جوانی جمعیت را نیز از دیگر اولویت های دولت نام برد و تأکید کرد: ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان برای کشور توسعه بخش و امنیت آفرین است.
 
در ابتدای این دیدار مدیران سازمان ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان هرمزگان دیدگاه‌ها و گزارش عملکرد خود را در حضور «سیدصولت مرتضوی» بیان کردند.


ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر