بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۲۲
رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد
رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی خراسان جنوبی با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی استان در سال آینده خبر داد.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی خراسان جنوبی با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی استان در سال آینده خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل ازمهر، سید محمد حسین سید کاشانی در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی استان خبر داد و بیان داشت: در چهار فاز این کار انجام خواهد شد که فاز اول آن در فروردین ۱۴۰۲ به اتمام رسید و در این راستا ۳۴۰ گونه گیاه دارویی در منطقه بیرجند و خوسف مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۸۰ نمونه خون بند ناف تاکنون در استان برای ذخیره سازی جمع آوری شده است که ۰.۶ درصد ذخیره خون بند ناف کشور است.
وی تصریح کرد: هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ابتدا است و هر سال پول شارژ آن هم دریافت می‌شود و در مجموع تاکنون یک‌هزار و ۲۸۰ نمونه خون بند ناف استان ذخیره شده است.
وی ادامه داد: خدمات مربوط ذخیره سازی خون بند ناف در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین، فردوس و طبس ارائه می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان هم آمادگی داریم که با آموزش کارشناسان مامایی یا ماما‌ها این خدمات را به مردم استان ارائه کنیم.
وی با اشاره با اینکه جهاد دانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت‌می کند، افزود: برنامه‌های جهاد دانشگاهی هر سال بر اساس شعار سال اجرا می‌شود و امسال" الگوی پیشرفت با ایمان و امید به جوانان" شعار جهاد دانشگاهی است و در این راستا حل مشکلات استان را پیگیری می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه تجاری‌سازی دستاورد‌های مناسبی یک سال گذشته داشته‌ایم و در حال تدوین برنامه پنج‌ساله جهاد دانشگاهی استان هستیم.
به گفته وی در حوزه فرهنگی فعالیت‌های مختلفی مانند برگزاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای ابن حسام، برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن، اجرای شش طرح ملی اردوی ایران مرز پرگهر، اردوی راه بلد، اردوی سرای امید و جشنواره سردار دل‌ها و مسابقات سه دقیقه‌ای اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: در حوزه پژوهشی هم مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بیرجند و آزمایشگاه تخصصی طبی در قاین وجود دارد و ۱۵ هزار و ۸۴۷ نفر از طریق این آزمایشگاه خدمات دریافت کرده‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از اجرای پنج طرح پژوهشی با اعتبار ۵ میلیارد ریال خبر داد که نتایج آن سال آینده مشخص خواهد بود.

سیدکاشی با اشاره به اینکه دو محصول فناورانه از زرشک و عناب در استان تولید شده است، خاطر نشان کرد: چهارمین طرح پروژه سرباز مهارت به صورت ملی در حال انجام است و سهم استان از این طرح ۲۵ هزار نفر است.

به گفته وی دو مرکز آزمون و کانون ارزیابی در جهاد دانشگاهی وجود دارد و مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان آزمون‌های استخدامی مختلف را برگزار کرده و کانون ارزیابی نیز با هدف ارزیابی منتخبین در آزمون‌های استخدامی راه اندازی شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین جهاد‌های دانشگاهی خراسان جنوبی، رضوی و صنایع غذایی نان رضوی برای تولید کیک عناب خبر داد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر