بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۳۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل مطرح کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: بوم گردی در راستای ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند مانع از مهاجرت روستاییان شود.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

داود شایقی ۱۵ بهمن در سمینار دو روزه اقامتگاه‌های بومگردی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یکی از محور‌های توسعه استان گردشگری است و در مطالعات آمایش سرزمینی به این ظرفیت توجه شده است.

شایقی اظهار کرد: در تأمین زیرساخت‌های گردشگری در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان هستیم و یکی از محور‌های توسعه استان را سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می‌دانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت از روستا‌ها گسترش و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار از طریق اقامتگاه‌های بومگردی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت استان اردبیل ۶۸ درصد شهری و ۳۲ درصد روستایی است، اظهار کرد: روستا منبع تولید است و نگاه ویژه استاندار به روستا‌ها حمایتی است.

شایقی با اشاره به اهمیت عشایر در توسعه استان عنوان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری روستایی و عشایری است.

وی افزود: مطالعات ۷۲۰ روستا در استان اردبیل انجام شده و یکی از محور‌های توسعه این روستا‌ها گردشگری عنوان شده است و سرمایه گذاران می‌توانند برای شناخت این ظرفیت‌ها از اسناد مطالعاتی این روستا‌ها استفاده کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر