ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۳۰۵۴
رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:در سال جاری هزارو ۶۴۰ میلیارد میلیاردریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان اصفهان اختصاص یافت و واجدان شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند.
سید محمد حسین مصطفوی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح دومین دفتر مشاوره شغلی و کاریابی امیدفردا در اردستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرسال بعد از ابلاغ اعتبار از تهران، توزیع آن در استان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در این ارتباط متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های ملی، ملت، رسالت، صادران، مهر، توسعه تعاون، رفاه کارگران و پست بانک معرفی و در حال دریافت تسهیلات خود هستند و این کار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: از همه کسانی که توانایی ایجاد اشتغال خانگی را دارند درخواست می‌کنیم وارد این حرفه شده با اخذ مجوز لازم نسبت به راه اندازی این شغل کم هزینه اقدام کنند.
مصطفوی اضافه کرد: مشاغل خانگی کم هزینه بوده، الزامی به بیمه کردن ندارند و سرمایه و مکان خاصی نمی‌خواهد ودر منازل افراد انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱۲ رشته در این حوزه داریم که متقاضیان می‌توانند به سامانه صندوق شغلی مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند و با وارد شدن در سامانه صدور مجوز‌ها به صورت آنی مجوز لازم را دریافت کنند.
رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: در این دهه در ۱۰ شهر استان بازارچه‌های مشاغل خانگی راه اندازی شده، افتتاحیه‌های مختلفی توسط این اداره کل صورت گرفته است.

مصطفوی در راستای اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت و مشارکت بخش خصوصی با رعایت قوانین و مقرارت اقدام به صدور مجوز راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و کاریابی به بخش خصوصی کرده این مرکز نیز امروز به طور رسمی افتتاح شد.
نخستین واحد کاریابی شهرستان سال ۱۳۹۹ تاسیس، اما فعالیت چندانی ندارد و تا کنون نتوانسته نیاز بخش صنعت و تولید را برآورده کند، در چند سال گذشته با وجود تلاش‌های زیادی که درخصوص مهارت‌آموزی صورت گرفته، هنوز این مشکل به طور کامل برطرف نشده، شهرستان با کمبود نیروی کار ماهر بومی مواجه است و کارفرمایان ناچار به استفاده از افراد غیر بومی هستند.

هدف از تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی امیدفردا شناسایی افراد جویای کار و معرفی آن‌ها به کارفرمایان است.
اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

ارسال نظرات