بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۵۸
نخستین کاریابی بین المللی استان یزد با کشور هدف استرالیا همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح شد.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

«محمدرضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در آیین افتتاح این کاریابی بین المللی در استان، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: موسسات کاریابی بین المللی به عنوان یکی از مراجع غیردولتی محسوب می‌شوند که افراد را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر، هدایت و راهنمایی می‌کنند؛ قراردادی با فرد متقاضی تنظیم می‌کنند که پیرو آن موسسات موظف به پیدا کردن شغل مورد نظر در یک کشور مخصوص هستند.

وی در خصوص وظایف این کاریابی بین المللی، تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان کار جهت بکارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای به جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب درخارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از جمله وظایفی است که این کاریابی متعهد به انجام آنهاست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمار کلی کاریابی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵۴ کاریابی داخلی در استان دارای مجوز می‌باشند که از این بین ۱۷ مجوز به نام بانوان و ۳۷ مجوز به نام آقایان ثبت شده است. همچنین ۳۱ مجوز به صورت فیزیکی، ۷ مجوز صرفاً مجازی و ۱۶ مجوز فیزیکی- مجازی برای متقاضیان صادر شده است.

این مسئول با اشاره به کاهش مدت زمان صدور مجوز جهت راه اندازی کاریابی، خاطرنشان کرد: با هدف بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی، صدور مجوز مراکز کاریابی ظرف مدت ۱۰ روز کاری انجام و کلیه مراحل مرتبط با صدور مجوز الکترونیکی صورت می‌گیرد.

فلاحتی در این زمینه ادامه داد: در صورت عدم بررسی پس از ۱۰ روز مجوز به صورت خودکار صادر می‌شود؛ متقاضیان دریافت مجوز تاسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی برای ثبت نام درخواست خود می‌توانند به نشانی اینترنتی karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ هم اکنون در کشور ۱۷۵ کاریابی بین المللی مشغول به فعالیت هستند که در استان یزد اولین کاریابی خارجی به نام «کاریاب» به مدیریت «فریبا توانگر» در سال جاری با کشور هدف استرالیا همزمان در دهه فجر افتتاح شد.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر