السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۱۵

مرادی اعلام کرد؛ انتقال دانشجویان کاردانی به دانشکده مهارت و کارآفرینی از مهر ۱۴۰۱

مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که از مهر ۱۴۰۱ دانشجویان دوره کاردانی باید به دانشکده مهارت و کارآفرینی منتقل شوند.
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

به گزارش بازارکار به نقل از آنا از دامغان، علیرضا مرادی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: در حال تدوین بخشنامه‌ای هستیم کارآموزی دانشجویان در فنی و حرفه‌ای گذرانده شود و مقرر شد از مهر ۱۴۰۱ دانشجویان دوره کاردانی باید به دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان منتقل شوند. مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح شاخصه‌های هشت محور تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای افزود: باید از ظرفیت استادکاران مهارتی استفاده کرد و اعضای هیئت علمی نیز باید مهارتی شوند، توانمندسازی حرفه‌ای دانش‌آموزان و دانشجویان، ایجاد سرفصل‌ها، سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای، حضور فعال در مسابقات ملی مهارت، همکاری در حوزه پژوهش، توسعه و ایجاد مراکز مدیریت مهارت‌آموزی TMC، قابلیت معادل‌سازی مدارک مهارتی، که نیازمند آن است در راستای تحقق این اهداف کارگروه‌های مشترکی نیز در شهرستان‌ها تشکیل شود. نقش دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در رفع ضعف دانشجویان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز گفت: یکی از ضعف‌های دانشجویان اکنون ضعف در کسب مهارت است. تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع این نقیصه در دستور کار قرار گرفته تا دانشجویانی با مهارت و کارآفرین را تربیت کند. نعمت‌الله نعمتی ادامه داد: دغدغه مهارت‌آموزی برای دانشجویان از سال‌های گذشته همواره برای همکاران مطرح بود و در راستای رفع آن در سال ۹۷ نخستین مرکز TMC استان سمنان و پنجمین مرکز را در کشور را با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای عملیاتی کردیم. شاهد تحولات خوبی در زمینه مهارت‌آموزی برای دانشجویان هستیم که این مسئله با همکاری هر چه بیشتر با سازمان فنی و حرفه‌ای شکوفا خواهد شد. تقویت بنیه مالی دانشجویان با توسعه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی انتقال دانشجویان کاردانی به دانشکده مهارت و کارآفرینی از مهر ۱۴۰۱ مدیرکل راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز هدف از ایجاد و توسعه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را تقویت بنیه مالی و معیشتی دانشجویان دانست و عنوان کرد: نظام‌نامه توسعه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در چند جلسه با حضور دکتر طهرانچی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به‌عنوان دانشگاه حل مسئله از رسالت‌های مهارت‌آموزی دور شده بودیم؛ بنابراین نظام‌نامه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تدوین و تفاهم‌نامه‌ای در دولت گذشته با سازمان فنی و حرفه‌ای نوشته و در دولت جدید نیز برنامه اقدام مشترک با رایزنی‌هایی صورت پذیرفت و نگارش شد که یکی از موارد مهم در تفاهم‌نامه مراکز TMC بود و کانال بسیار مهمی برای آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌تواند باشد. محمد شاه‌حسینی با اعلام اینکه دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از مهر ۱۴۰۱ دانشجو می‌پذیرد، توضیح داد: هم‌پوشانی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و فنی و حرفه‌ای می‌تواند کمک بسیار زیادی را در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت کند استفاده از استادکاران در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، ارتباط با مراکز فنی و حرفه‌ای در طول سال به‌صورت مستمر و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در بخش توسعه مهارت مؤثر است هدف نزدیک شدن دانشجویان به بازار کار و قدردانی از مهارت داران موفق است. اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها گام مؤثر در توسعه مهارت‌آموزی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دامغان نیز مطرح کرد: اجرایی کردن تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و فنی و حرفه‌ای گام مؤثر در توسعه مهارت‌آموزی بوده و امروزه یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی، بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که با ارائه مهارت‌های دسته اول به فراگیران آنها را برای ورود به دنیای کسب‌وکار آماده می‌سازد. مهدی زینتی اضافه کرد: با توجه به این امر که تغییرات در دنیای بازار کسب‌وکار و صنعت و سطح نیازمندی‌ها و مهارت‌ها را تغییر داده که لازمه پاسخگویی به این تغییرات، آموزش‌های انعطاف‌پذیری است که به فراگیران نحوه برخورد درست با محیط‌های جدید و حل مسئله را ارائه دهد. چنانکه فراگیران قادر باشند مهارت‌های شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت‌شناسی، حل مسئله، کارگروهی، خودمدیریتی، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و آشنایی با فناوری را بیاموزند که این مسئله از طریق محیط‌های آکادمیک بهتر ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات