بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۱۶۰
همزمان با دهه فجر امسال، ۲۱۲ طرح عمرانی در شهرستان خوی افتتاح شده است که می توان آن را گامی روبه جلو در دهه فجر امسال برای تجلی توسعه دومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی دانست.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

به گزارش بازارکار، آیین های دهه فجر همه ساله همزمان با ایام منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود و امسال نیز همین روند در شهرستان های مختلف کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی برگزار شد.
در کل استان آذربایجان غربی صدها طرح عمرانی با دهها هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسیده و در روزهای آتی نیز بهره برداری خواهد شد.
شهرستان خوی نیز که دومین شهر آذربایجان غربی بعد از ارومیه از نظر وسعت و جمعیت به شمار می رود، میزبان دهها آیین افتتاح همزمان با دهه فجر امسال بوده و البته با توجه به گستردگی این طرح ها، برخی از آنها برای بعد از دهه فجر نیز در دستور کار قرار گرفته است.
۲۱۲ پروژه عمرانی طی دهه فجر امسال در خوی به بهره برداری رسیده است
فرماندار ویژه شهرستان خوی در این خصوص گفت: همزمان با دهه فجر امسال، ۲۱۲ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد ریال در شهر و روستاهای شهرستان به بهره برداری رسیده و این امر ادامه دارد.
کریم علی نژاد افزود: علاوه بر آنها ۱۸ طرح عمرانی و اقتصادی نیز با اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال طی این ایام در شهرستان خوی کلنگ زنی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در بحث اشتغال زایی نیز در قالب طرح های افتتاحی که صورت خواهد گرفت، برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان فرصت شغلی ایجاد و ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این پروژه ها بهره مند خواهد شد.
وی یکی از مهمترین پروژه های به نتیجه رسیده در خوی را بازسازی مناطق زلزله زده سال گذشته دانست و اظهارکرد: ۹۵ درصد واحد های آسیب دیده از زلزله سال گذشته بازسازی شده و مابقی نیز مراحل پایانی را طی می کنند.
فرماندار خوی ادامه داد: صدها واحد بازسازی شده که زلزله زدگان نیز در آنها ساکن شده اند، همزمان بادهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.
گام‌های توسعه شهرستان خوی با سرعت برداشته می شود
استاندار آذربایجان‌غربی هم در جمع مردم خوی به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: گام های توسعه این شهرستان مرزی با سرعت برداشته می شود و با توافقی هم که با مسوولان کشور ترکیه داشته ایم، تمهیداتی برای استفاده از این ظرفیت اندیشیده شده است.
محمدصادق معتمدیان افزود: با استفاده از آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان، خوی به یکی از قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شده و ارتباطات فرهنگی و تمدنی آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه را گسترش خواهد داد.
وی با بیان اینکه مرز رازی خوی تنها مرز ریلی و پرمسافر ایران با ترکیه است، اضافه کرد: با توجه به رایزنی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به ترکیه، راه‌اندازی مجدد خط ریلی تهران - رازی - وان - آنکارا در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه از پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه در خوی خبر داد و اظهار کرد: در صورت تحقق این پیشنهاد و احداث مناطق ویژه اقتصادی در آذربایجان‌غربی، تحولات بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به زمین لرزه‌های شهرستان خوی در سال گذشته و همدلی مردم و مسوولان، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات مصوب، در کمتر از یک سال، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده، تکمیل و تحویل شده است.
طرح ملی فیبر نوری در شهرستان خوی به بهره برداری رسید
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این باره گفت: برای اولین بار در شمال غرب کشور به همت شهرداری خوی، طرح ملی فیبر نوری با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی اجرا شد تا رسماً خوی، شهر پیشتاز این طرح نام گیرد.
قاسم جلیلی نژاد افزود: با توجه به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر دسترسی ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان دولت به شبکه فیبر نوری شهری، شهرداری خوی به صورت جدی وارد عمل شده و ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری اجرا شد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در شهر خوی، اتصال ۶۰ نقطه شهری در ۶ فاز به طول ۲۵ کیلومتر و با مالکیت اختصاصی ۸core برای شهرداری نیز به سرانجام رسید.
وی افزود: در این پروژه تعداد ۹۶۹ عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده و حدود ۶۷ کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام شده است.
افتتاح یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده زلزله سال گذشته
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی نیز گفت: در دهه فجر امسال یک هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق روستایی خوی افتتاح شده است.
جعفر برزگر اضافه کرد: حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.
افتتاح مرکز آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله خویی (ره)
مرکز آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله خویی (ره) به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که برای آن در مجموع یک میلیون دلار ارز و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی هزینه شده بود.
با بهره‌برداری از این طرح، ارایه خدمات به شهرستان های شمال استان فراهم می‌شود که جزو نیازهای اساسی در حوزه بهداشت و درمان بود.
پروژه گلخانه‌ ۵۰ هکتاری در خوی کلنگ‌زنی شد
همچنین پروژه گلخانه ای ۵۰ هکتاری با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی کلنگ زنی شد.
طبق گفته استاندار آذربایجان غربی برای راه‌اندازی این پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که فرصت اشتغال برای ۷۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.
البته قرار است طرح توسعه کارخانه نساجی خوی نیز طی روزهای آتی با حضور یکی از مسوولان عالیرتبه کشوری به بهره برداری برسد که این طرح نیز از جمله طرح های فاخر کشوری به شمار می رود.
با توجه به اجرای این طرح ها و برنامه های افتتاحی پیش بینی شده، انتظار می رود که شهرستان خوی گام های توسعه را با همت دولت سیزدهم با قدرت بیشتری پیموده و روز به روز روند پیشرفت سریع تری را در این خطه از کشور شاهد باشیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر